Ett vers, lærdom med øynene lukket og ett kort fra englene…

Hei igjen 🙂

Jon Blund og Ole Lukkøye har nok misforstått hverandre litt i natt. De tror den andre har dratt hit for å få meg til å sove…også har ingen vært her 🙂

Jaja

jeg synes natta er fin å være våken i, så det gjør ikke så mye. Når de ikke roter til hver natt så går det greit 🙂

Jeg har ei bok som heter…Tidløs visdom…

Først føler jeg for å dele noe fra den med deg. Kanskje det er noen ord som treffer deg og som du kan tenke litt på 🙂

Det finnes to sider 

ved det å være alene.

“Ensomhet” beskriver

smerten ved å være alene.

Men å ha tid for seg selv kan

uttrykke gleden ved å være alene. 

Paul Tillich (1886-1985)

Så fikk jeg lyst til å prøve det jeg gjorde her.

Lukke øynene og skrive det som kommer til meg 🙂

Jeg ser opp på en blå himmel. Det flyr en stor fugl der oppe. En ørn med sort vingespenn. Den beveger vingene sakte opp og ned, rolig og behersket. Jeg føler den lager skygge over meg. Det blir litt kaldt, men ingen urolig kulde. Den er trygg og varsom. Den bøyer hodet og ser ned på meg, følger meg der jeg går. Passer på meg, beskytter meg 🙂

Den lander foran meg, legger vingene rundt meg og hodet på skulderen min. Den er stor og gjemmer meg inne i vingene sine, der er jeg trygg. Blokadene i kroppen revner og alt jeg har gjemt på renner ut. Jeg kjenner at hver gang jeg er redd og urolig så kan jeg se opp og kalle på ørnen. Da vil den komme, holde om meg. Den er sterk nok til å ta i mot sorgen som finnes inni meg.

Nå forstår jeg at ørnen er mitt kraftdyr.

Da vi skulle flytte hit vi bor nå og jeg kjørte bakken ned mot bygda her. Da så jeg ett stort ørnehode på himmelen. Nebbet pekte ned mot bakken. Og jeg visste at her var jeg hjemme og trygg 🙂

Og til slutt følte jeg at jeg skulle trekke ett kort fra Budskap fra dine engler kortene mine.

Dette falt ut da jeg stokket. Kanskje det er en eller flere av dere som trenger disse ordene akkurat nå 🙂

Nå er klokka snart 5 så jeg får vel prøve å sove litt 🙂

Jeg ønsker deg en riktig god Mandag og en rolig uke. Husk deg selv.

Klem fra Hanne <3

 

4 kommentarer
    1. Så nydelige bilder du har tatt, hyggelig at du deler.
      Nå venter jeg på Jon Blund eller Ole, håper en av de kommer snart.
      Ha en fortsatt fin kveld😊
      Klem

      1. Tusen takk 🙂
        De har lett for å glemme komme innom. Men stakkar det er mange de skal rekke i løpet av ei natt 😀
        Men julenissen greier det jo alene. Så det burde ikke være noe problem for disse to 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg