Tur til senteret og to fine gleder…

Hei igjen 🙂

Håper du har hatt en fin dag i dag.

Her har våren virkelig vært i dag. Det var 20 pluss i kjøkkenvinduet.

I går fikk jeg lyst til å gå tur til senteret i dag. Sa ingenting til sambo…jeg vet at sånne lyster plutselig forandrer seg 🙂 Da er det greit å ikke si noe høyt før jeg vet om det varer.

Jammen meg var den her da jeg våknet i dag også. Så da slapp jeg ordene ut av munnen 😀

Måtte vente til kattene hadde fått kost seg ute i sola en stund. Endelig er all snø borte og det var godt og varmt, verandadøra åpen og de kunne gå ut og inn 🙂

Beste dagen deres på mange år…eller noen mnd siden det bare har vart i vinter 😀

Katter regner tid på litt forskjellig måte enn mennesker.

Tok en smertestillende og teipet kneet også gikk vi.

Ved sykehjemmet var det masse hestehov, sommerfugler og andre små flyvedyr 🙂

Noe så fint…Medisin for sjelen.

Ett hjerte lå der i veien også <3

Vi koste oss med Napoleonskake på kafeen. Var innom Nille og coop extra…Da vi skulle på Kiwi måtte jeg vente utenfor. Da var strikken tøyd nok og jeg måtte samle meg litt 🙂

Da vi kom inn på kafeen snakket ei dame til meg. Jeg måtte spørre hvem hun var…Da hun sa det så kjente jeg henne igjen…

Kjempekoselig. Så glad hun kjente meg igjen og snakket til meg…Men da jeg satte meg igjen fosset svetten fra hodet og hendene ristet.

Det var godt det ikke var suppe vi skulle spise 😀

Og at sambo hadde tatt med servietter til bordet…

Sambo kjøpte det vi skulle ha på Kiwi også ruslet vi hjem.

Da vi bodde i Hvittingfoss fikk jeg alltid angstanfall da vi var på vei hjem igjen når vi gikk tur.

Her har jeg merket at det har snudd.

Her er jeg kjempestresset og virker helt utslitt bare etter noen meter. Så blir det roligere etter hvert. Når vi nærmer oss hjemme så er jeg nesten helt rolig igjen.

Det må vel kanskje bety at her hjemme er nå er akkurat der jeg skal være 🙂

Takknemlig for å ha funnet mitt foreverhome 🙂

Og tilslutt en liten glede jeg følte på formiddagen i dag…

Sambo reiste seg opp for å gjøre ett eller annet. Så fikk jeg se han rettet på duken som ligger foran tv i det han gikk forbi.

Da jeg så det kjente jeg en bølge av glede skylle gjennom hjertet.

Vet ikke hvorfor, men det bare skjedde 🙂

Så da sa jeg…

“Vet du hva, skal jeg forteller deg noe.

Det du gjorde nå ga meg glede”

Han så veldig forvirret ut og skjønte ikke hva jeg mente.

“Du rettet på duken ved tv”

😀

Han mente jeg er litt rar.

“Jeg er ikke vanskelig å glede da” sa jeg…

Det er kanskje noe vi kan tenke litt på alle sammen. Det er ikke så mye som skal til for å glede andre. Noen dager skal det ikke mer til enn en sånn liten ting til for at noen skal kjenne på glede.

Også må vi tenke på at livet ikke skal gå så fort at vi ikke legger merke til de små tingene.

Senk farten litt og la deg glede av ting du ser og opplever 🙂

Det er viktig.

Både for kropp og sjel.

Ha en strålende ny uke.

Klem fra Hanne <3

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg