Torner og livet…og noen bilder…

Hei igjen 🙂

I natt kikket Kong Vinter innom en liten tur. La seg ett lett hvitt teppe utover 🙂

Det er fint da 🙂

Julestjernene lyser så fint på alle lyktestolpene og Best hadde pyntet med tre på taket 🙂

Det nærmer seg advent. Neste helg skal julepynten hentes ned og settes utover. Jeg sa i fjor og sier det i år igjen. I år gidder jeg ikke sette utover alt vi har av pynt. Men sånn blir det ikke, for når vi begynner pakke ut så kommer det på plass alt sammen 🙂

Det meste er pakket i avispapir, Indre Akershus blad og Romerikes blad. Det begynner å bli noen år siden første gang. Artig å lese litt fra “gamle dager” 🙂

Var en tur borte hos nabo`n i går. Pia satt og ventet på meg da jeg kom tilbake 🙂 Vet ikke om hun viste glede. Men plutselig tok hun fart, løp over den bule båten som står der og full fart opp i pæretreet 😀 Ikke så høyt opp denne gangen så hun greide hoppe ned igjen 🙂

Hver gang jeg ser på disse buskene tenker jeg på livet 🙂

I livet er det mange veier vi kan gå, de er fulle av torner vi må snirkle oss mellom. Noen ganger bli vi stukket og det gjør vondt, men vi går videre. Noen ganger i livet ser det kaldt og trist ut som nå om vinteren. Men hvis vi holder ut og fortsetter finne veien mellom tornene så begynner det så smått å forandre seg. Det kommer små varme solstråler som igjen gir små grønne nye skudd. Etter hvert kommer det små blomsterknopper som springer ut og blir fine blomster. Livet er lettere og vi kan kjenne på litt glede igjen. Noen ganger starter forandringen tidlig og varer lenge, andre ganger er det kortere.

Ikke gi opp når du føler det bare er torner rundt deg. De stikker, svir og gjør vondt en stund, så går det over og du har lært litt om hvor det er torner og hvordan du beskytter deg mot dem.

De gangene du synes det er aller mest tungt og vondt så sett deg litt ned og prøv tenke deg veien videre. Se litt frem i tid og legg en plan for hvordan du skal finne vei mellom tornene. Det kan hende du stikker deg underveis, men det vil ikke gjøre like vondt hver gang 🙂

Da ønsker jeg deg en fortsatt fin Lørdag og god helg 🙂

Ta godt vare på deg selv og de nær deg.

Klemmer fra Hanne <3

2 kommentarer
    1. I natt ble det skikkelig vinterlig her i Oslo også, men innen jeg sto opp igjen til morgenen var det grønne plener igjen. Jeg ser mange har hengt opp julegardiner, og snikpynter til jul. Syntes det er litt tidlig, så jeg gjør som du å venter til helgen igjen. Ha en fin lørdagskveld 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg