Oslotur og Else Kåss Furuseth…

 

 Heihei 🙂

Til jul fikk samboer og jeg gavekort til Nationaltheaterert av ungene…Det brukte vi på Tirsdag 🙂 Jeg var inne og så hva som gikk der rett etter jul, men det var ingenting som falt i smak. Bare Else Kåss Furuseth, men alt var utsolgt. Tenkte at “tenk om hun kunne hatt ekstraforestilling”…Og plutselig en dag så fikk jeg en mail om at det skulle hun ha 😀

Logget meg inn og fikk billetter til 19. Februar kl 1900….Glede 🙂

Vi tok bussen til Oslo, møtte de to eldste sønnene mine og gikk litt rundt før vi skulle på teateret. Guttene dro hjem til eldste. Yngste ville ikke være med så han var hjemme.

Vi hadde en veldig fin kveld og forestillingen var kjempebra 🙂 Verdt pengene. Kommer den igjen så anbefaler jeg deg å gå 🙂 Jeg så første forestillingen hennes på nett, dette var like bra.

Takk til Else for en fin kveld…og noe å tenke på etterpå 🙂

 

Jeg har jo så ekstrem høydeskrekk at jeg må ha plasser langt fremme og helt utpå kanten. Fikk plasser på rad 12 og rett ved siden av utgangsdøra…Helt perfekt for meg…full kontroll 😀

Møtte guttene igjen når vi var ute og ruslet Karl Johan tilbake til busstasjon…Oslo er en fin by. Liker kvelden, mørket som ikke er mørkt pga alle lysene. Menneskene som er på vei til ett eller annet sted 🙂 Stemmer som kommer flyvende gjennom lufta og drar forbi…Noen gikk på skøyter…En ung gutt gikk forbi og lagde lyder, hadde nok tourettes kanskje. En gikk fort og pratet med seg selv…En tror jeg hadde tømt søppel, gikk med to store søppelsekker vekk fra ei søppelkasse. En politibil sto parkert på toppen av bakken..Folk snakket forskjellige språk. Det fine Freiaskiltet lagde lys som det har gjort i mange mange år….Narkomane som sitter mellom togstasjon og Oslo City. Butikkene med stativer utenfor.

Blir glad når jeg går sånn og observerer…Så mange forskjellige mennesker…Så mange liv, noen gode og noen vonde…Jeg har litt lett for å “stirre” på mennesker 🙂 Det er ikke det at jeg stirrer, men jeg blir så facinert av hvem de er, prøver å være eller hva de skjuler…Mennesker er spennende…I min verden så er mennesker innerst inne gode…Jeg blir litt borte i tankene på hvorfor den jeg ser kanskje ser lei seg ut, sint ut eller glad 🙂 Kanskje venter de på noen, de er på vei til eller fra noe, de rømmer fra noe eller noen…

En by er ett forunderlig sted og jeg stortrives i dem 🙂 Alle livene som lever der…Atmosfæren…Stemningen som forandrer seg fra gate til gate, sted til sted…Jeg er redd mennesker og lyder, men samtidig så gir det meg så mye å være på samme sted som mennesker og lyder…Vanskelig det der 😀

Håper du har hatt en fin uke så langt og at du ser frem i mot helgen 🙂

Ta vare på deg selv og de rundt deg….Gi deg selv en koselig oppmuntring, bare sånn fordi du fortjener det 🙂

Klemmer fra Hanne <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg