Nr 99 på liste og litt om meg…

Heihei 🙂

Nå tenkte jeg at jeg skulle prøve å finne blogger jeg kan lese. Jeg er forferdelig dårlig på det. Konsentrasjonen flyr fort i alle retninger 🙂

Det er jo noen som leser min og noen legger igjen kommentar. Det gir masse glede 🙂

Jeg får litt dårlig samvittighet fordi jeg ikke leser andre sine.

Må skjerpe meg 🙂

Derfor begynte jeg å skrolle gjennom topplista, veldig mange blogger…100 stykker. Det er noen jeg har fulgt i mange år som jeg fant igjen og skal lese.

Så på plass nr 99 fikk jeg se at noen har kopiert min bloggtittel…bilderogtanker…

Ble litt irritert og lurte på om det var lov…Tror ikke der er noen lov om det og at det kommer opp at tittelen er tatt 😀 Så roet meg fort. Klikket inn for å se hvem som har tenkt likt som meg…

Det var jo meg jo 😀

Jeg var på plass nr 99…

Aner ikke hvor mange blogger som finnes på blogg.no. Eller hvor mange lister…Det er det samme…Jeg er veldig fornøyd med å være på ei liste 😀

Og det var ikke på sisteplass…

Glede 😀

Fredag var det 2 uker siden operasjonen…de har vært fine.

Ikke hatt noe vondt.

Bare ett press i underlivet når jeg skulle tisse og bæsje. Det var litt vondt og jeg måtte på do med en gang jeg kjente jeg måtte. Hvis ikke ble det vondere og vondere.

Nå er det bra og alt nesten tilbake til normalen 🙂

Jeg er ikke så god på usikkerhet og venting. Hodet vil gjerne være aktiv. Gå turer og finne på noe å gjøre…Men kroppen setter seg helt på bakbeina hver gang hodet tenker de tankene 🙂

Kroppen har nok med å forholde seg til at det fortsatt kan være kreft igjen inni den og redselen for hva som skal skje videre.

Om 1-2 uker får jeg innkallelse til Radiumhospitalet for å få den endelige dommen.

Hva skjer videre?

Det kan bli cellegift og/eller stråling.

Jeg er ikke noe god på uforutsette ting og takler dårlig å ikke vite.

Vet at dagene frem til timen på Radium kommer til å bli tyngre og tyngre…Hjernen har så lyst til å planlegge forskjellige måter samtalen vil foregå på…hvilke følelser jeg skal føle i de forskjellige samtalene…Hva jeg skal si hvis legene sier det eller det…Hvordan jeg skal oppføre meg…Planlegge hvordan de forskjellige utfallene av samtalen skal fortelles til barna mine…og resten av familien…

Hvis det er positivt så er det jo ikke så vanskelig 🙂

Blir fortsatt sliten av hjernen min…og det er kroppen min også 😀

Også er det en annen tanke som popper inn i hjernen med ujevne mellomrom…

Jeg føler jeg har lurt alle. Blåst opp denne kreft diagnosen alt for mye…Jeg er jo ikke syk i det hele tatt…Alt har skjedd så fort og vært så enkelt at jeg har ikke fått tid til å kjenne på noe…Også er jeg forferdelig god på å fortrenger det som skjer med meg…Veldig flink til å skru alt over til at det ikke er så ille…ikke så farlig…Ta deg sammen og ikke gjør ting verre enn det det er…

Jeg tenker det er en god egenskap.

Men…

noen ganger er det ikke bra heller…

Man blir for sterk og alt det som fortrenges legger seg jo ett eller annet sted i kroppen…

Nå forsto jeg hvorfor kroppen absolutt ikke ønsker være med på det hjernen ønsker…Alt som er fortrengt igjennom 57 år har fylt opp alle rom som er i kroppen…Det er ikke plass igjen til kreften, redselen og alt det andre som følger med den diagnosen 🙂

Så nå sier kroppen at det holder…

Dette her er noe du må tenke på og tenke logisk og fornuftig på…hjernen er jo ikke vant til det…Den er jo vant til at kroppen bare har tatt i mot alt hjernen har stappet ned i den…Så nå der det en liten krig mellom de to…

Det hadde vært veldig fint om jeg kunne lagt meg og sovet til de to var ferdig med å krangle og var blitt enige 😀

Men jeg får vel holde meg i nærheten og mekle når det blir for voldsomt 😀

Jaja…

Sånn er livet inni meg 😀

Men jeg har det kjempebra og stortrives.

Veldig takknemlig for livet jeg har her levd og lever…Det skjer ikke mye. For meg er det perfekt 🙂

Takker hver dag for

fortiden, nåtiden og fremtiden.

og for

alle mennesker og dyr

som har vært, er og kommer til å komme inn i livet mitt <3

Da er det middag og tv tid her 🙂

Jeg ønsker deg en fredelig helg.

Ta vare på deg selv og bruk dagene til noe du liker å gjøre. Er det ingenting du har lyst til å gjøre…så gjør du det 🙂

Jeg er glad du finnes og for at du kikket inn her <3

Klemmer fra meg <3

 

5 kommentarer
    1. Der er du, ja. Første gang jeg leser bloggen din🤗 Godt å skrive når man er i en sånn fase som deg nå. Det vet jeg av erfaring. Vente på resultat fra prøver er veldig slitsomt. Du tenker i hvert fall positivt og setter pris på livet ditt. Veldig bra. Jeg venter også på resultat….fra mammografi🤗 Lykke til videre med bloggen🙋🏼‍♀️

      1. 😀 Ja her er jeg…har egentlig vært her hele tiden 😀 Det så ut som du har lett etter meg og endelig fant meg 😀
        Ja jeg må skrive ut det som rører seg inni meg. Hjelper veldig.
        Ventingen er verst. Jeg er vant til å ha nesten full kontroll på livet. Det gikk litt fra fullt til ingen kontroll i løpet av en tlf.samtale.
        Ønsker deg masse lykke til videre og håper du får ett godt svar <3
        Tusen takk 🙂 Skrive og ta bilder er medisin.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg