Nå er jeg så full av skrik atte….

Nå kjenner jeg at jeg er så forferdelig møkka lei av

  • alle som ikke får dratt på hytta.
  • alle som ikke får feiret 17. Mai.
  • alle som taper penger.
  • alle som er permitterte.
  • alle som har mistet jobben.
  • alle som har gått konkurs.
  • alle som ikke får dratt til Sverige og handlet tobakk og annet

Aller mest er jeg møkka lei media som skriver side opp og side ned om alle disse stakkarene.

Jeg er så forferdelig møkka lei av mennesker…

Alle disse som på død og liv skal fortsette leve livet sitt på akkurat samme måte som før…

Som ikke vil forstå at selv om de ikke er redde eller i risikosonen så er det veldig mange andre som er det.

Jeg har aldri vært så glad i mennesker.

Men nå viser de virkelig hvordan de er og jeg missliker dem enda mer….

Ikke alle,

men

guri meg så mange det er blitt i den mentale boka mi over de jeg ikke liker.

Du som skulle vært på hytta fordi det er ett pusterom….I alle dager…nå kan du vel puste ut hjemme vel, hvis du følger reglene så er det ikke så mye annet å gjøre…

Du som er irritert fordi det som møter deg på hytta til sommeren er ødelagte  blomster og mat…For det første, er du så dum og reiser fra mat med liten holdbarhet når du har vært på hytta så får du skylde deg sjøl. Det er jo aldri noen garanti for at du får dratt tilbake etter en uke…Og helt ærlig så tror jeg ikke du får reist på hytta til sommeren heller. Sånn som folk oppfører seg så kommer vi til å ha dette viruset rundt oss i lang lang tid fremover. Og…Hadde jeg hatt ei hytte så ville jeg vel heller møtt døde blomster når jeg kunne dratt dit igjen. Enn å vite at jeg har smittet noen som ble alvorlig syke og kanskje døde…Eller jeg kunne blitt det selv og dødd….Da er ikke de blomstene så mye verdt allikevel…Tror de som arver deg heller ville hatt deg her enn de blomstene.

Jeg driter i om 17. Mai blir sånn eller sånn…

Lag din egen feiring…Lag noe moro av det sammen med ungene dine. Planlegg og skriv ned hva de ønsker og gjøre, hva de vil spise og hva de vil ha på seg…Gjør noe gøy ut av det sammen med familien din…Ikke ødelegg gleden og det å se fram til 17. Mai for ungene dine med alt dere ikke får gjort…Se å få hue ut av tåka og gjør noe som gjør dagen til noe ungene dine kommer til å huske lenge etter dette er over…Unger krever ikke så mye, det er vi voksne som lærer dem å være kravstore…

Er møkk lei av alle nyhetene om de som taper så og så mye penger….Selvfølgelig taper du penger….ALLE taper penger nå, du er ikke alene og det er ikke mer synd på deg enn noen andre…Ta deg sammen og prøv og tenke litt utenfor deg selv…

Jeg driter i om Ringnes og andre storkarer i landet taper penger….

Jeg er sint og lei meg fordi noen mister hjemmehjelpene sine.

Fordi mennesker med andre alvorlige sykdommer ikke får den behandlingen de trenger fordi det ikke kan prioriteres nå.

Fordi en 5 åring døde i England av Covid-19.

Fordi eldre mennesker som ikke har vært utenfor hjemmet de bor på blir syke og dør. Bare fordi noen ikke har tatt det alvorlig og gikk på jobb eller besøk selv om de ikke følte seg helt bra.

Fordi dumme journalister ikke kan slutte spørre de samme spørsmålene om og om igjen på pressekonferansene…Lytt heller til hva som blir sagt og gjenfortell det. Ikke heng deg opp i alt det negative og det de som leser/ser etterpå IKKE kan gjøre…Fokuser heller på hva de kan gjøre for å følge reglene som blir sagt…

Jeg er ikke bare sint og lei meg 🙂

Jeg er kjempestolt av

  • alle som lærer/tar på seg jobber de egentlig ikke kan for å hjelpe til der det trengs.
  • alle som bryr seg om og hjelper gamle og ensomme på riktig måte.
  • alle bedrifter som tar inn nye arbeidere for å hjelpe både seg selv og de som plutselig står uten jobb.
  • alle som viser på forskjellige medier hvordan de får dagene til å gå og hva de gjør for at de og ungene skal ha gode hjemmedager.
  • alle musikere og andre som finner nye måter å holde konserter på.
  • alle biblioteker, skoler, barnehager som jobber på nettet for å gi ungene litt av hverdagen hjemme.
  • alle de som styrer landet vårt og gir oss retningslinjene vi bør følge. Det kan ikke være lett.

Og mange, mange flere…

Det er så utrolig mange som gjør noe for at det skal bli bedre…Er utrolig glad for at akkurat du finnes og for at du gjør den jobben du gjør. For meg og alle jeg er glad i <3

TUSEN TAKK <3

Til alle dere som absolutt ikke skal følge regler og ikke vil gjør noe for at det skal bli bedre…

Vet det er stygt og nå kommer jeg til å vente på at lynet skal slå ned i meg eller noen jeg er glad i…For nå tar jeg i både i tanker og ord…

Men nå er jeg sint…

Jeg håper at hvis du som fortsetter livet som om ikke noe har skjedd og som om verden er sånn den var for en mnd siden….Hvis du blir syk så håper jeg virkelig at du blir så syk at du tror du skal dø. At du får kjenne på den følelsen. At du må vente på hjelpen fordi de som skal hjelpe er syke og det er for lite folk….

Jeg håper selvfølgelig at du blir frisk igjen…

Og at du må leve med det resten av livet.

Tanken på at mens du levde livet så smittet du en hel haug med mennesker som smittet andre igjen osv….

bare fordi du er egoistisk og trassig.

Så sitter det flere familier i stor sorg over at noen i familien eller vennene er død…

Kanskje det er du selv som får kjenne på den sorgen.

Krysser fingrene for at du får straffen din…..Karma kommer til å bite deg hardt…

Og til deg som gjør det du kan for å beskytte og hjelpe alle…

Jeg håper virkelig at du får all den takken og hyllesten som finnes. Ingen lønn er høy nok for å betale for den jobben du gjør…Sender en stor klem til deg og ønske om at karma legger seg rundt deg og beskytter deg til evig tid…<3

Ta vare på hverandre.

Vær stolte av hverandre.

Vis det.

Klemmer fra Hanne <3

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg