Mirakler i livet starter i deg selv…

Denne hørte jeg mye på da livet buttet veldig i mot og alt føltes tomt og vondt.

Fra slutten av 90 tallet og sånn ca til 2015.

Så langt kom jeg i det jeg hadde tenkt å skrive og skryte av sanger og sang.

Knut (sønnen) kom ned og fortalte at han har sett dokumentaren om R. Kelly. Så rart sa jeg, jeg har akkurat hørt på I belive I can fly og skal skrive ett innlegg om hvordan den sangen reddet meg…

Så fortalte han om hvem og hvordan R. Kelly er.

Har ikke så mye å si om personen.

Får vondt av å tenke på alle livene han har ødelagt og håper straffen blir hard.

Men…

Teksten i sangen er utrolig fin.

Og den reddet meg og hjalp meg gjennom mye vondt da jeg bodde i Aurskog.

Jeg gikk mange turer alene og gråt med den på repeat.

Spesielt linjene med

There are miracles in life I must achieve . But first I know it starts inside of me.

Jeg forsto ordene.

Men så vanskelig å forstå.

Jeg har ennå ikke greid finne alle miraklene inne i meg selv.

Men jeg vet jeg har vinger.

Og at jeg kan spre vingene og fly.

Føle friheten ved å bare være meg.

Kjenne muren rundt meg er blitt lavere og jeg kan fly ut av fengselet og sveve rundt.

Jeg holder meg rett over luftegården ennå, der jeg har vært i så mange år.

Der jeg føler meg trygg.

Men…

Jeg greier se lenger og lenger utover.

Åpne mer og mer opp.

Gi mer av meg selv

og

ta i mot mer at det som gis til meg.

Av

ord

og

handlinger.

Jeg kjenner det skjer små mirakler i meg hver dag.

Kjenner

glede

varme

omsorg

tillit

kjærlighet.

Følelser som har ligget gjemt i meg i mange mange år.

Jeg lærer meg si ord jeg aldri har turt si før.

sint

lei meg

gråte

tvil

hate.

Følelser som har ligget gjemt i meg i mange mange år.

Positive følelser jeg ikke har turt og ta i mot når andre viste meg dem.

Negative følelser jeg ikke turte la komme til overflaten når jeg følte dem.

Mirakler skjer i meg

hver eneste dag.

Det gir fred i sjelen. Det gir ro i kroppen.

Det tetter hullene jeg føler i meg og gjør meg hel.

Jeg er fortsatt i fengsel, men jeg får flere permisjoner.

I BELIVE I CAN FLY.

Klem fra Hanne <3

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg