Livet til en uføretrygdet…

Heihei 🙂

Hvordan har du det der du er?

Vi her har det fint og dagene går. Det blåser en del i dag. Har ikke vært ute, men det ser surt ut.

Sønnen på 18 er ferdig på “skolen” og kom ned fra rommet i stad. Jeg begynte og fortelle at jeg satt og så på Surikatene fra dyreparken minutt for minutt 🙂

Han ble overrasket og sa at det var rart å høre om noe annet enn coronna…Ja…jeg følger kanskje litt i overkant med på avisene om viruset 😀

Mens jeg fortate at jeg så på Surikatene så så jeg at kanskje det også var litt i overkant mye…Fordi på den tiden jeg hadde sett så var en eneste Surikaten jeg hadde sett en som løp først fra nederst i skjermen langs veggen og til bygningen i venstre hjørne..Etter en liten stund kom den tilbake…Wow…Eh…Det var det 😀

Men jeg håper på en popup fra det hullet i høyre hjørne nede da…Også måtte han vente til bildet forandret seg til det fra inne…Så jeg fikk fortalt at jeg ventet på at en skulle titte inn i hullet i veggen eller hoppe frem fra tønna 😀

Han var ikke like interessert i Surikatene….som ikke var der 😀

Så spurte han om det var noe galt med kjeksen som lå på asjetten…Neida, jeg bare tømte det ut for lettere tilgang..sa jeg..

Forstår ikke hvorfor, men da flira han godt…hmmm.

Livet til en uføretrygdet…sa han og lo 😀 😀

Så snakket vi litt til og han sa vi må gjøre det som er rett for hver enkelt. Husker ikke helt hva vi sa før det…Men jeg kom i hvertfall på hva psykologen jeg var hos før jeg fikk uføretrygd sa..

Den sosiale angsten din er blitt kronisk. Så jeg tenker du har det best med å være hjemme og gjøre ting i ditt eget tempo..

Det hørtes helt logisk ut nå..så jeg sa til sønnen at det gjør jeg….Jeg sover i mitt eget tempo, og jeg sitter her i sofaen i mitt eget tempo 😀

Da flira han godt igjen gitt.

Og sa at han trodde psykologen mente ett litt annet tempo enn det..

Jaja, jeg må jo si meg enig…Sønnen og psykologen er ikke dumme di 😀 😀

Godt å le litt av seg selv…og å høre andre le <3

Må jo si det å da…at jeg gjør litt mer enn å sove og sitte i sofaen om dagen 😀 Er ikke så flink til å gå ut av huset, men det er litt å gjøre her inne å så noen skritt om dagen blir det. Selv om det er langt unna det det skulle vært 🙂

Når kroppen føles grei så går jeg også tur. Men det er litt kjedelig fordi jeg vet at da er resten av kvelden og dagen etter vond. Strammer meg så forferdelig når jeg går at armer, skuldre, nakke og hodet bruker en dag eller to på å roe seg ned igjen. Resten av kroppen følger med på det. Vet det er mye vekta som gjør at underkroppen verker etter tur, men det er ikke bare det. Hver eneste muskel i kroppen er i høyspent fra det øyeblikket jeg tenker jeg har lyst til å gå tur til jeg kommer inn og lukker døra igjen…Og da kommer ofte hyperventilering, nesten besvimelse og kvalme..

Da er det tryggest og best å holde seg inne 🙂

Så sånn er det her i huset…Vi koser oss og gjør det vi må og har lyst til…Vi prater og ler og har det fint 🙂

Har også vært med ei god venninne fra folkehøyskolen og “gått tur” i dag. Hun går tur med hunden mens hun prater i tlf med meg 🙂

Sånn har dagen vært her. Håper du også har hatt en artig og flirete dag 🙂

Ta godt vare på deg og dine…og tenk på alle andre der ute som du ikke kjenner men kanskje er i kontakt med på en eller annen måte i løpet av dagen 🙂

Nyt fridagene og samle gode minner sammen med dine, enten i samme hus eller gjennom internettet og telefon 🙂

Klemmer fra Hanne <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg