Kveld 15…

Hei igjen 🙂

To innlegg på en dag, det er ikke ofte jeg får til 😀

Men jeg må dokumentere at jeg trener, det gjør det lettere å gjennomføre. Hvis ikke har jeg så altfor lett for å tenke at “det går jo greit å hoppe over en kveld”, “en liten sjokolade gjør vel ikke noe”, “jeg går bare 15 min i kveld, litt er bedre enn ikke noe”.

Finner mange gode grunner for å ikke gjøre det jeg skulle gjøre…Gidden, orken og vondten i meg har fortsatt stor makt over viljen min 😀

Men…

nå har jeg bestemt meg for fortsette. Og når jeg dokumenterer det her så må jeg 🙂

Det er mest for min egen skyld. Men hvis det kan gjøre så andre med både psykiske og fysiske vondter også begynner å røre på seg litt, så blir jeg glad 🙂

Når jeg kan så kan alle 😀

Gule croks, viktig med godt fottøy 😀

Sitter på en stol så skoa har ikke så mye å si.

Før jeg sto opp i dag tidlig så gjorde jeg benøvelsene. Ligge på siden, løfte benet 10 ganger, det samme med andre benet. Så luftsykle 10 runder.

Så var vi ute og gikk tur med katten. Det ble borti 2000 skritt tror jeg, var ute ca 30 min.

Nå har jeg gjort de andre øvelsene i 30 min.

Klemme sammen dingsen for å styrke hendene og muskel i under armen sier sønnen min. Usikker på om jeg har den muskelen, for kjenner den ikke ennå 😀

Løfte vekt på 4 kg for biceps.

Tåhev.

Sto og løftet vekt arm hengende rett ned, opp til skulder og opp i rett arm, og ned igjen til skulder og til hengende arm.

Løftet vekt fra skulder og rett opp.

Sittende knebøy.

Bena og hendene greier jeg 20 ganger etterhverandre.

Armene greier jeg bare 10 etterhverandre.

Benøvelsene i senga greier jeg også bare 10 om gangen.

Gjør øvelsene 3-4 ganger med en “pause” ca midt i hvor jeg tar yogaøvelser for å strekke musklene i nakke, skuldre og rygg.

Jeg greier ikke stå på kne på gulvet fordi knærne er for vonde. Men i dag tidlig fant jeg ut at hvis jeg står ved siden av senga, bøyer meg og legger underarmene i senga. Så kan jeg skyte rygg og svaie ryggen og kjenne det strekker i korsryggen 🙂

Følte meg smart da 😀

Leser det jeg skriver og ser godt at jeg ikke er helt inn i det med trening og utrykk som brukes 😀

Det er veldig forenklet forklaring. Men jeg skjønner det sjøl, er det noen som lurer så får de spørre 😀

Nå er jeg klar for senga og for å sove kjenner jeg.

Takk for at du tittet innom og det er bare å dele. Kanskje noen andre får lyst til å trene litt uten for mye avanserte greier 🙂

Da sier jeg natta sove godt og drømme søtt.

Ønsker deg en fredelig natt.

Klem fra Hanne <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg