Jula kom hit i år å….

Heihei 🙂

Aller først vil jeg takke for en veldig koselig kommentar jeg fikk av ei Elisabeth på ett nesten 2 år gammelt innlegg 🙂 Det var en god juleglede for meg. Jeg leser aldri innleggene mine etter jeg har lagt dem ut, men nå måtte jeg finne det og lese.

Glede, varme og håp…

Det var godt å se ordene igjen. Minnet meg på alt jeg har rundt meg og som jeg er veldig glad i. Ting jeg har fått og som jeg tar frem når det blir jul.

Pia har funnet seg en varmekilde…..eller solarium 😀

For noen dager siden kom mora mi og søstra mi på overraskelsesbesøk. Det var kjempekoselig 🙂 Da begynte vi prate om perlebroderier jeg har gjort og jeg fant de frem. Det er noen år siden jeg holdt på med det. Syntes dette er så fint og fant ei ramme til det. Det glitrer så fint der det henger 🙂

Fin utsikt utover Lågen fra postkontorvinduet 🙂

Disse fikk jeg av mora mi for mange år siden. Er så glad i dem og livredd for at de skal knuse 🙂

Jeg var så heldig å få uventede penger fra ei som hadde lest innlegget mitt om fattigdom og hvordan de siste 30 årene har vært for meg og mine. Syntes det var leit å ta i mot, men hun ville gi. Tusen takk <3

Jeg har ønsket meg steketakke i mange år, så det var det første jeg tenkte på da jeg endelig hadde muligheten. Og jammen meg så hadde Jernia tilbud på denne 🙂 Vi har stekt lapper og tacolefser på den og det greide vi fint. I morgen skal jeg prøve steke lefser til 1. juledags frokost. Gleder meg 😀

Julestrømpene på peisen med navnene til 4 barn og 2 barnebarn. Den første pynten som blir hengt på treet når det settes opp 🙂 Og når treet skal ned så blir den flyttet tilbake til spikeren sin på veggen 🙂 Vet jo ikke hva som skjer i året som kommer. Tenk om jeg ikke lever til neste jul, derfor får den henge oppe hele året så jeg kan glede meg over den hver dag 🙂 Fikk det til jul av sønnen for 2 år siden. Jeg så det på julemarkedet i Oslo, men kjøpte det ikke. Da pakkene ble åpnet så lå den i en pakke til meg 🙂

Hjertet og kula med nupereller har jeg kjøpt av ei Mona som driver med det. Jeg kjøpte en av hver til hver av barna og barnebarna. Gutta har ikke tatt med seg sine så jeg får gleden av å ha de på treet her 🙂

Måtte legge ut ett bilde av hvordan vi bruker treningsmatte 😀

Pia elsker å fly. Så når samboer eller gutta går gjennom stuene så forter hun seg å legge seg inni. De flyr rundt med henne i huset, opp og ned trappa, rundt om kring. Hun ligger helt i ro og kikker på alt som flyr forbi. De blir oftest lei før henne 😀 Hun bruker ikke ligge med bakbeina og halen utenfor, men denne gangen så hadde hun akkurat våknet, hoppet ned fra sofaen og fortet seg bort til matta, så orket hun ikke mer 😀 Fikk fortalt at hun ville fly da 😀

Hun har inspisert alle pakkene under treet og vært på toppen av treet alt. Så vi er veldig spent på om det er papir igjen på pakkene og om treet står når vi står opp i morgen 🙂

Gleder meg til i morgen formiddag. Da kommer datter og barnebarn på cam fra Bergen og vi skal få være med på pakkeåpningen de skal ha der. Er så glad i ny teknologi som gjør veien fra øst til vest kort 🙂 Vi kan være sammen selv om avstanden er stor.

Nå er det på tide og legge seg. Klokka er allerede 2. Men først må nissens hjelper fylle i strømpene som henger på veggen 🙂

Ønsker deg en fredelig julaften og en riktig god jul <3

Ta vare på deg selv og vit at du er viktig i noens liv.

Juleklemmer fra Hanne <3

Hvis du har facebook og vil lese om andres gleder og kanskje dele dine så meld deg inn i gruppa mi som heter

I dag er jeg takknemlig for…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg