Innleggelse, operasjon og hjem…

Heihei…

Venter på taxi for å dra til innleggelse på Radiumhospitalet 21.3.

Var veldig urolig og hadde det ikke så godt.

Litt snakking med sykepleier, lege og kirurg.

Veldig hyggelige mennesker alle sammen.

Greide slappe av etter samtalen med kirurgen. Hun fortalte at det ikke er funnet spredning til skjelett, lunger og annet de har tatt bilder av. Da lettet det veldig på nervene 🙂

Det lå ei dame på rommet da jeg kom. Hun dro i går. Da jeg kom opp etter operasjonen lå det ei annen dame der. Hun dro hun også…

Jeg var så heldig å få ett 4 manns rom helt for meg selv i natt og i dag 🙂

Kan ikke klage på sykhusmaten lenger tenker jeg da…Man får det man vil og kjøkkenet er åpent hele tiden.

Ta det man vil når man vil.

Kost meg jeg 🙂

Jeg ble trillet ned til operasjon i går ved 8 tiden. Tror de startet rundt 9, da sov jeg godt 🙂 Tror det første jeg spurte om da jeg våknet var “hvor mye er klokka” 🙂 Den var 12 ett eller annet…Så kastet jeg opp og lå og småsov litt. Kom opp på rommet rundt 14. Etter det sov jeg mesteparten. Sønnen kom på besøk ved 19 tiden og datter var med på høytaler mobil. det hjalp litt på trøttheten. Men da de ble borte sov jeg igjen. Ba om en sovetablett for å være sikker på at jeg skulle sove rolig hele natta.

Natta kom ved 22 tiden og varte helt til nattevakt skulle måle blodtrykk, blodsukker og annet ved 7 tiden. Så sov jeg en times tid til.

Veldig fornøyd med det 🙂

Jeg føler meg veldig takknemlig fordi det bare ble kikkhullsoperasjon. 5 hull på magen. De fjernet livmor og eggstokker. Også måtte de ta litt flere lymfer enn de hadde tenkt. En var litt større enn den skulle være. De fant ikke vaktpostlymfene. Det kan være fordi jeg er overvektig. Håper på det. Men kan også være at det er kreft i dem. Den som var for stor kan være det fordi den har reagert på stress og operasjon…

Krysser alt jeg har og ber om at det er det og ikke kreft i dem 🙂

De skal analyseres også får jeg vite om 3-4 uker.

Sykehussenga er veldig god å ligge i for å sove. Men absolutt ikke god å tilbringe våken tilstand i. Så jeg fant meg en god sofa ute i gangen som jeg spiste frokost i. Og skrev litt i dagboka jeg lagde meg. Fort gjort å glemme det som blir sagt og det som skjer.

I dag er jeg i veldig fin form. Har ikke annet vondt enn litt kolikk pga gassen som er fylt inn i magen. Kjenner også litt til såret i navlen når jeg setter meg eller reiser meg.

Ellers merker jeg ingenting.

Sengepost 3A på Radium var ett trygt sted å være. Alle sykepleiere og de andre jeg var borti var veldig koselige. Svarte på spørsmål og beroliget. Tusen takk til alle sammen 🙂

Så var alle venefloner fjernet, blodprøver tatt og godkjent, taxi bestilt.

Vi var hjemme igjen ved 13 tiden i dag 23.3.

Tusen takk for alle gode tanker og bønner. Jeg er helt sikker på at dere alle har hjulpet til med at dette har gått så fint som det gikk <3

Det er en ting jeg ikke gleder meg til da…å ta den blodfortynnende sprøyta. Tok den selv på sykehuset i går kveld, men da satt jo sykepleieren ved siden av meg…I kveld må jeg stole bare på meg selv…Det er skummelt det 🙂

Jaja…

Sånn er det.

Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en god helg.

Klem fra Hanne <3

6 kommentarer
    1. masse klemmer til deg du nydelige dame. Jeg er urdårlig på kontakt med andre. Så beklager det. X fingrene for deg. Og sender masse klemmer.

    2. Så godt det ble en god opplevelse for deg, trass i alt. Ønsker deg en god påske,
      klem fra Elisabeth S

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg