Glede seg over lite og en venn ble en engel…

Hei igjen 🙂

I dag orket jeg gå en liten tur 🙂 Satt i sofaen og så ut på de fine Rognebærene som er rett over veien. Da er det høst og alle de fine fargene er på vei 🙂 Gleder meg over høsten og over at jeg får oppleve en til.

Er ikke syk eller noe…ikke som jeg vet om i hvertfall 🙂

Men jeg har arvet en god egenskap av mora mi..

Gleder oss over det vi har og over de små tingene vi greier gjøre på en dag.

og

vi gleder oss over hver morgen vi våkner og kjenner at vi er så friske som vi er. Selv om det knaker og verker både her og der, så kan vi ikke si vi er syke..Det er sånt vi regner med når vi er kommet oss over 50 år 🙂 Mor blir 75 om noen dager.

og

vi gleder oss hver kveld når vi legger oss i senga for at vi har fått oppleve en dag til.

Hver dag, hver måned, hvert år er en glede.

Tenk at jeg har vært så heldig å få leve i 53 år og hun i 75 🙂 Tenk vi har fått oppleve å få barn og barnebarn, og hun oldebarn. Tenk på alle årstidene vi har fått være med på. Alle gode opplevelser og alle vonde, livet har ikke alltid vært lett. Men det er jo livet som har gjort oss til de vi er. Og jeg tenker at livet egentlig har gjort en veldig god jobb med oss begge to 😀

Vi ække så værst.


For en uke siden mistet jeg en av mine aller beste venner <3 Vi ble kjent på Sol chatten i 2005 og han ble en del av livet mitt. Vi snakket sammen på mic hver dag, nesten hele dagen. Han hadde hatt slag og brukte pc og mic for å trene på å prate og skrive. Han var der hvis det var noe, både gode og vonde ting. Vi pratet og pratet, alvorlig og tull og tøys. Han var verdens snilleste, ærlig og god. Han sa i fra hvis det var noe og tålte å bli sagt i fra til. Han var interessert i hele familien min, bekymret seg hvis det var noe med dem og gledet seg når det var noe fint som skjedde.

Han var en engel som kom inn i livet mitt <3

14. August reiste engelen videre og etterlot seg et stort tomt rom i hjertet mitt. Ett rom fullt av gleder og sorger, lys og varme…Men ennå er alt pakket inn i bobleplast. Er litt redd for å tenke på at du er borte ennå. Vil ikke kjenne på sorgen..En dag er jeg klar til å pakke ut alt og da skal jeg poppe bobleplasten og glede meg over hva du var for meg 🙂

Kos deg i himmelen sammen med dine der og kikk ned på oss som er igjen her i blant.

Vi tenker på deg og savner deg <3

Tusen takk for at du kommer innom og ser på bildene og leser det jeg skriver 🙂

Ønsker deg en fortsatt fin Onsdag og en god Torsdag.

Ta godt vare på deg selv og de rundt deg. Gled deg over de små tingene, da har du mye å være glad for.

Klemmer fra Hanne <3

1 kommentar
    1. Så fint skrevet, ja vi har lært mye av både godt og vondt, men det har gjort oss sterkere og takknemlige for det livet har gitt oss. Tenk å få oppleve å bli 75, det er noen dager igjen da,men det er ikke alle forundt å være så heldige, det vet vi alt om.Gleder meg til Lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg