En tanke fra i natt og en som kom mens jeg skrev…

Facebook spør hver dag

Hva tenker du på, Hanne?

Jo

nå tenker jeg.

Eller jeg tenkte i natt og nå forstår jeg hvorfor det er så forferdelig vanskelig å sovne om natta. Og å få sove igjen hvis jeg våkner om natta. Og hvorfor jeg alltid har lydbok på øret…

Det er fordi jeg er så forferdelig lei av å høre min egen stemme

inne i mitt eget hode.

Er det mulig å skravle så ille a gitt 😀

Jeg sier ikke mye på dagtid. Vi sier veldig lite både samboer og jeg. Og det er egentlig litt godt, fordi det ikke er ubehagelig som det ofte er å være stille sammen med andre.

Jeg har i hvert fall en tendens til å stresse hjernen til max når jeg er sammen med noen for å finne på noe å si…Og som regel så er det helt tomt for ord. I hvert fall ord som kan settes sammen og bli til noe fornuftig 🙂

Sånn er det ikke sammen med sambo`n.

Vi er ikke bare stille da, men vi slapper av og er trygge på hverandre tror jeg det er. Derfor blir det ikke stressende hvis det blir noen lengre stille perioder 🙂

Men

så var det det jeg tenkte på da skjønner du…

Når jeg er alene og det er stille rundt meg. Som om natta og jeg skal sove…

Inne i hodet mitt….der gnåler stemmen min i ett eneste kjør.

Den snakker frem og tilbake om alt mulig..Ting som har skjedd i løpet av dagen. Ting jeg har sagt, eller ikke sagt. Gjort eller ikke gjort…Hva andre har sagt og gjort. Hva jeg har hørt på i ei lydbok, eller sett på instagram, facebook og tik tok…Nyheter jeg har lest i avisa..

Stemmen snakker for og i mot, opp og ned, hit og dit..

Plutselig dukker en person opp i tanken. Da prater jeg i vei med den. Tror ikke den andre kommer til å får svart. Hører bare min egen stemme 😀

Har ikke lagt merke til det ordentlig før i natt. Jeg var trøtt og hadde lyst til å sove..men jeg holdt jo søren meg ikke kjeft 😀

Bør kanskje være glad jeg skravler inne i mitt eget hode og at alt ikke kommer ut av munnen. Det ville vært ille 😀

Jaja

Sånn var den tanken og oppdagelsen.

Lurer på om det finnes en diagnose på det her. Tror ikke jeg er alene om å skravle på inn og ut pust inne i meg selv, men det er vel ikke helt normalt heller 😀

Kanskje det kommer fra da jeg var barn og ungdom. I følge andre som kjente meg så sa jeg sjelden noe. Prøvde være usynlig og bortgjemt. Tenk på alt jeg skulle sagt i løpet av de årene. Alt som har hopet seg opp der inne i hjernen…

Det har jeg også tenkt på flere ganger…

Jeg er sikker på at jeg blir en forferdelig pasient hvis jeg skulle bli dement og borte i meg selv…Jeg tror helt sikkert jeg blir det motsatte av den jeg har vært og er…

Så til alle som kommer til å måtte ha noe med meg og gjøre når/hvis den tid kommer..

Unnskyld…

Siden jeg aldri har turt å banne eller si andre fy ord, så tenker jeg jeg har ett forferdelig ordforråd på lager. Jeg har jo lært alle ordene, men sjelden turt å tenke dem en gang..

Og jeg kommer garantert til å gnåle høl i hue på alle som nærmer seg meg….

Kommer til å høres lenge før man ser meg…

Jeg ser det for meg 😀

Da slang det seg på en tanke til 😀

Nå er det middag. Ovnsbakt laks og grønnsaker. Det er godt 🙂

Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en god natt når den tid kommer.

Klemmer fra Hanne <3

5 kommentarer
    1. Da jeg leste innlegget ditt, tenkte jeg at mange av det du sier ligner min tilstand. Nå i det siste plages jeg med søvnløshet og alltid trenger tablett for å få sove. Ond sirkel.
      Men det er greit at du ser det komiske ut av det også. Slik berger man når man plager med så mye. Med må ha godt humør.

      1. Det er slitsomt å ikke få sove. Jeg har også perioder jeg må ta beroligende, fordi jeg er så stressa innvendig at jeg ikke finner roen om natta. Jeg har funnet ut at det hjelper å høre på lyder, musikk eller rolige fortellinger/meditasjon hjelper. Da fokuserer jeg på det jeg hører og greier slappe av så mye at jeg sovner fortere. Her er de jeg bytter på å høre på….Let`meditate(gul og oransje runding med hvitt merke i midten), Sleep sounds (mørkeblå firkant med hvit måne og stjerner i)og calm (blå firkant, står calm i hvitt) . Det er apper på mobilen og jeg bruker bare gratisversjonene. Håper du finner noe du kan bruke for å få sove. Og at du slipper ta tablett her kveld 🙂 Ja man må le litt av det som skjer i livet og ikke la det bare lage mørke 🙂 Tusen takk for fine kommentarer du gir, det er så koselig <3 Ønsker deg en fin Fredag og en god helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg