En “jobb” er over og noen bilder…

Heihei 🙂

Nå er det en stund siden jeg la ut noe igjen. Det går litt opp og ned i hodet 🙂

“Plutselig” i sommer så flyttet siste barnet ut og jeg er pensjonert som mamma etter 32 år 🙂

Det fine med å være pensjonist er at de kan fortsette jobbe litt noen år til. Så det har jeg planer om å gjøre. Har likt meg så godt i den mammajobben at jeg vil fortsette ta på meg oppdrag hvis de skulle trenge meg 🙂

Jeg kjenner jeg er ganske stolt av å ha greid den jobben i så mange år. Det er det ingen garanti for at man skal.

Selv om jeg har feilet mange ganger i måten jeg har utført mammapliktene på. Så ser jeg nå at jeg må ha gjort noe riktig også 🙂

Jeg er superstolt mamma til de beste voksne menneskene jeg vet om <3 Og like stolt mormor til de fineste barnebarna som finnes.

Det kan sikkert diskuteres med andre mammaer og mormorer…men det tenker jeg at jeg ikke orker akkurat nå 😀

Nå som det ikke er noen barn som må følges opp og passes på lenger. Selv om de egentlig har passet på seg selv lenge allerede. Men de har vært en unnskyldning for å ikke bry seg om meg selv. Nå har jeg ikke den unnskyldningen lenger og det er rart. Jeg som etter mange år med angst er blitt ekspert på å finne unnskyldninger for ikke å gjøre ting jeg ikke tør. Kjenner nå at det ikke finnes noen for ikke å gå inn i meg selv og mine egne undertrykte følelser.

Det er skummelt 🙂

Øver litt her dag på å skru av lydboka som er en flukt vekk fra mitt eget hode.

Også har jeg gitt oppvaskmaskinen en velfortjent lang ferie 🙂

Nå er det tilbake til gamlemetoden. For meg er det meditasjon å vaske opp. Da zoomer jeg ut og bare er. Lar det varme vannet og boblene rense sjel og sinn 🙂

Dette bildet gir meg virkelig god glede 🙂

Vi var på Spar og handlet i dag. Der hadde de to av denne nydelige Orkideen. Jeg har ikke hatt denne fargen før så måtte bare kjøpe 🙂

Også hadde de solsikker 🙂

De måtte jeg også bare ha.

Jaja…

Det var litt herfra denne Fredag kvelden 🙂

Håper du har hatt en fin uke og har noe du gleder deg til i helga. Ta godt vare på deg selv og de rundt deg. Ikke gjør noe du kommer til å angre på. Husk at små ord og handlinger kan gi store konsekvenser…både gode og vonde 🙂

Klem fra Hanne <3

2 kommentarer
    1. Så fine bilder, jeg liker blomsterbilder og andre også.
      Det er rart når yngstemann flytter ut, det blir tomt og veldig uvant.
      Husker jeg syntes det var en litt uvant.
      Det gikk seg til 😊.
      Ha en fin kveld 🌻😎

      1. Tusen takk 🙂 Det blir mye blomster, de gir så mye glede.
        Ja det er rart og godt når ungene flytter ut.
        God natt herfra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg