En gledes dag…

Heihei 🙂 

Kjenner på hverdagsgleden i dag, den bobler i kroppen <3

Glede over å se på bilder jeg har tatt.

Det øverste her er fra her jeg bor. Lågen i solnedgang…Det nederste er tatt fra bussen over Fetsundbrua…Begge gir meg en stolt og god følelse når jeg ser dem 🙂

Vet ikke hvorfor, det er ingen spesiell grunn. Det bare kjennes sånn ut akkurat nå 🙂 

Og denne følelsen er god.

Den heter

GLEDE. 

Det er nesten den beste følelsen..

Å glede meg over noe.

Glede meg over følelsen av å kjenne glede. 

Gleder meg til middag i dag, fårikål. Det er ikke lenge siden vi hadde det, men i dag virkelig gleder jeg meg til å spise det. 

Gleder meg over at det er høst og vi kan fyre i ovnen igjen. Kjenne den gode varmen spre seg. Og angre på at vi la i den siste kubben, for nå er det kjempevarmt her 😀 

Glede over å se/høre samboeren driver å blir kjent med ny pc. Høre han snakker med seg selv (og pcen) 😀 og kanskje litt med meg, selv om jeg ikke bryr meg så mye og han ikke får svar 😀 Se det konsentrerte ansiktet og gleden når han forstår det han lurte på.  

Glede over at det er busstreik og sønnen ikke får dratt på skolen…Det passet så bra nå med covid-19. Selv om det ikke er mye smitte i Kongsberg, så er det litt. Og det holder. 

Glede over å høre regnet mot ruta. Har ikke dratt fra gardinene i dag. Så ser ikke regnet, men lyden mot ruta er beroligende og god. 

Glede over at vi bor akkurat her vi bor, og har akkurat de tingene vi har her i huset. Ikke noe av det har mer verdi enn affeksjonsverdi for oss. Det er ting vi har fått og ting vi har kjøpt fordi vi har trengt det eller fordi det ga oss en god følelse da vi så det. 

Glede over rosebuketten jeg fikk i går i bursdagsgave. Den er ikke før i November, men gleden ble stor dag jeg fikk den i går. 

Glede over å være så heldig å få være mamma i 31 år og mormor i 10. 4 barn og 2 barnebarn <3

Glede over alt jeg har opplevd disse årene jeg har levd. Selv om jeg har glemt nesten alt, eller kanskje fortrengt. Mye var negativt i følge hva andre forteller meg…og det jeg husker av godt og vondt etter 1989. Det er livet, og livet mitt er jeg glad i. Ville ikke forandret på noe egentlig.

Hvis jeg hadde angret på noe i livet og kunnet gå tilbake og forandre på det. Nei…det er ikke en tanke verdt å tenke…Alt ved nåtiden ville vært annerledes da. Og jeg ville ikke forandret på noe av det jeg har nå 🙂

Det var det 🙂 

Boblet bare litt over her 😀

Nå er fårikålen ferdig og nå skal jeg kose meg 🙂

Håper du har hatt en fin dag i dag og at du også har kjent litt på hverdagsgleden i deg <3

Jo, har en glede til.

Gleder meg veldig til jul 😀 

Ha en fortsatt fin Lørdag. Snart begynner Skal vi danse og Stjernekamp…Det er en Lørdagsglede 🙂 

Ta vare på deg selv. Og husk, ikke si eller gjør noe du vil angre på resten av livet. Det er ofte de små ordene og handlingene som kan gi størst konsekvenser. Både positive og negative…

Jobb for å oppnå de positive 🙂 

Klemmer fra Hanne <3

 

 

2 kommentarer
    1. Så fine bilder du har tatt, det gir meg ro i sjela og se på de.☺
      Noen ganger kommer de små ordene ut før jeg får tenkt meg om, og da kan det være for sent. Selv om det ikke er ment slik de kom ut. Sånn er det bare. Heldigvis er det ikke så ofte.
      Kos deg☺.

      1. Tusen takk 🙂
        Så fint. Det gir deg meg å. Er så fornøyd med de to bildene 🙂
        Det er sant. Det er ikke alltid lett å stoppe ordene før de blir sagt. Det er godt det går an å be om unnskyldning når man oppdager at man har sagt dem 🙂
        Ha en fin Torsdag kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg