Dag 63…

Heihei 🙂

Da var Lørdagen over og akkurat nå er klokka 00:00.

Skulle gå og legge meg, men så fant jeg ut at jeg burde prøve vektene litt 🙂

Dagen i dag har vært vond. Ryggen ville ikke mer i går og i dag var den verre. Reise meg, sette meg og gå var ille.

Jeg har levd i snart 54 år og har aldri hatt vondt i ryggen…Takker for det 🙂

Men i det siste har den kommet til meg å…Har funnet ut at det er en del av min overgangsalder…Fortsatt mensen, sånn nå og da, helt uten system…

Jeg tenker at det er ett dårlig design av kvinnekroppen 😀

Vi burde fått ha litt mer kontroll på den…Fått den når vi var klare for å få barn, og stoppet den når vi trengte det…

Jaja…

Nå er i hvertfall jeg veldig klar for å bli ferdig. Og jeg vet de som har “normal” overgangsalder med det som hører til sier at det er ikke noe jeg ønsker meg…Jo, jeg tenker at å være normal hadde vært fint 🙂

I hvertfall når jeg aldri har hatt menssmerter eller andre plager med den. Annet enn at den kom hver mnd da og var i 3 dager…

Men nå…

En mnd igjen til jeg fyller 54 og jeg er fortsatt ikke ferdig…Og nå har jeg fått smerter…Litt kramper i magen, og vondt i ryggen…

Jeg er treg med mye…men tenker at kroppen kunne jo skjerpet seg litt 🙂

Det varer heldigvis ikke så lenge. Nå er det på vei tilbake kjenner jeg, men plutselig er det der igjen…Om en halv uke, en uke eller to…

Jeg kom på at jeg har lest at å svinge kettlebell rundt kroppen styrker kjernemuskulaturen…Det tenkte jeg kanskje er lurt når det gjør vondt i ryggen 🙂 Så da gjorde jeg det. 30 ganger hver vei. Også holdt jeg en oransje vekt i hver hånd og lente meg litt til sidene 30 ganger til hver side…Og jeg sto med hendene på madrassen og strakk korsryggen…

Så gikk jeg og satte meg i sofaen for å skrive dette, har ikke testet hvordan ryggen reagerte ennå 😀

Tenker positivt og tror den er blitt bra…nesten 😀

Jaja, er fornøyd med den lille treningen det ble…Kjenner ett snev av PMS der inne i kroppen å 😀 Småirritasjon over småting.

Nå skal jeg komme meg i seng og sove bort alt BLÆH..

Ønsker deg en god natt og en fin Søndag i morgen 🙂

Klemmer fra meg <3

4 kommentarer
    1. Du er nok snart ferdig med mensen nå da. Når den begynner å “tulle” slik er det rett før den er over. 😀 Jeg sluttet med mensen som 40-åring jeg…LITT tidlig spør du meg…Men greit nok. Har fremdeles hetetokter, DET gir seg ikke…Jeg er 54 også. Håper du får en dag med bedre rygg i dag 🙂

      1. Tenker det jeg å at det snart er ferdig 🙂 Ja det er litt tidlig. 50 er en fin alder å skru av de greiene 🙂
        Ryggen er mye bedre i dag, så nå har vi vært ute å gått ca 30 min. Det var godt 🙂

      1. Ryggen er mye bedre i kveld 🙂 Takk <3
        Og takk igjen 😀 Jeg er stolt av det jeg gjør, og imponert jeg å 😀 Hadde ikke helt trua på meg selv og at jeg skulle fortsette.
        Ha en fortsatt fin kveld og en fin dag i morgen <3 Klemmer herfra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg