Dagene mine…dagene dine….

I natt føler jeg bare for å takke for at jeg har fått leve ett år til 🙂 

For meg er ikke bursdag så mye mer annerledes enn andre dager. Jeg har alt jeg ønsker meg og alle dager er gode….Så egentlig har jeg litt morsdag og bursdag hver dag 🙂 

Selvfølgelig så blir jeg kjempeglad for alle gratulasjonene på facebook m.m. Jeg leser dem og setter stor pris på dem. 

Det å bli husket på på dagen sin gir en god glede 🙂 

Men alle de andre dagene er like gode. Selv om det kjennes ut som alle er like fordi jeg ikke jobber og er mye hjemme i tryggheten min. Når jeg tenker etter så er det små ting som skjer som gir glede 🙂 Og da var ikke dagene like allikevel. 

Jeg tenker ikke så mye på fortiden, den får jeg ikke gjort noe med. I fortiden mistet jeg en del av kontrollen min.

Jeg tenker ikke så mye på fremtiden, den kan jeg gjøre noe med. Men i den er alt usikkert og jeg har ingen kontroll. 

Dagen i dag, timen jeg er i akkurat nå. Der har jeg kontroll så der trives jeg aller best. 

Nå i denne timen mellom 0055 og 0155…..den har jeg kontroll på. 

Jeg skal pusse tenner…rydde litt småtteri…ta tabletter…skifte til nattkjole..legge meg i senga under dyna med hodet på puta. Mellom samboer og katt. Føle meg trygg og takknemlig fordi jeg har fått oppleve en dag til 🙂 

Så kan jeg sovne og håpe på at jeg våkner igjen når dagen kommer tilbake. Det vet man jo aldri 🙂 

Etter noen timer, om natta har vært rolig og god eller ikke…Så våkner jeg sakte til liv. Ligger en stund med øynene lukket og bare hører på morgenlydene i huset. Kjenner den gode følelsen av å kunne stå opp..rope god morgen opp til sønnen..smøre matpakka hans..prate litt om alt før han går til bussen. Noen dager legger jeg meg igjen og sover noen timer til. Andre dager sitter jeg i mørket og ser dagen våkne utenfor vinduene 🙂 

Så er jeg klar for en ny dag som ved første tanke ser helt lik ut som alle de andre jeg har hatt de siste årene…Men på kvelden når jeg tenker etter så har det skjedd bittesmå ting som gjør dagen til helt seg selv 🙂 

Derfor…

Takk for at jeg har fått leve ett år til, fått oppleve en ny god dag 🙂 

Til deg…

Ta vare på dagene dine. Kjenn på dem, se dem, lytt til dem.

Sett pris på dem. 

Både de gode og dårlige. 

Det er dine dager, ditt liv. 

Klemmer fra meg <3 

5 kommentarer
    1. Vakre og sanne ord, har de samme tankene, er så glad for å våkne til en ny dag selv om det ikke skjer så mye, og for hvert år jeg får lov å være her <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg