En tur til Drammen sykehus…

Hei, hvordan har dagen din vært? 

Jeg har vært en tur på Drammen sykehus. Måtte sjekke lymfeknuter i halsen som var forstørret. Gruet meg veldig og angsten slo til for fullt i går. Alt i kroppen sa nei, både til undersøkelsen og til å reise ut av huset her. 

Ringte og sa jeg ikke fikk kommet. Men uten en skikkelig grunn så gikk jo ikke det siden det var mindre enn 24 timer før. Da måtte jeg betale nesten 700 kr. Når det er angsten som bestemmer så er det å betale den summen ingenting mot å dra til Drammen….

Hadde bestemt meg for å bare droppe timen Men sendte en forklaring på “min journal” bare så de skulle få en forklaring, jeg hadde prøvd, men fikk ikke til pga angst/depresjon og ptsd…Fornøyd med meg selv og ett bittelite håp om at de ikke skulle kreve hele summen så pakket jeg bort tankene på at jeg skulle vært der og glemte det 🙂 

Men i dag tidlig så ringte det en koselig dame fra Drammen sykehus som satt og gikk igjennom mld de har fått inn fra “min journal”…Da kom jeg på det igjen og panikken steg. Ble enig med damen om at jeg skulle forsøke å få taxi og hvis det ikke gikk så skulle jeg ringe tilbake. 

Ringte bort til legekontoret og der er det ei enda snillere dame som jobber 🙂 Når jeg fikk ja til taxi og ledsager med så roet nervene seg ned mange hakk og det gikk  greit 🙂 

Da ble jeg stikket to ganger i halsen og de tok ut noen celler som skulle sjekkes. Måtte vente en stund så vi gikk ned og tok oss drikke og en rullekakebit 🙂 

Oppe igjen hos legen fikk jeg vite at alt var veldig bra og jeg er helt frisk….Ihvertfall lymfeknutene i halsen 🙂 At de var store kan komme av øreeksem og dårlige tenner…Det visste jeg jo og sa det til legen før han begynte å stikke 😀 Han var utrolig flink, kjente ikke at han stakk en gang 🙂 

Fikk ikke taxi hjem igjen, bare til Bangeløkka. Det gikk fint. Bare jeg kommer ut og er i farta så går det bra 🙂 

Taxi sjåføren var en mann fra Bosnia. Veldig koselig, prata hele veien. Da vi kom frem spurte han når bussen skulle gå, det var 1,5 time til. Det ble for lenge å stå ute og vente i kulda sa han så han kjørte oss bort til Elkjøp så vi kunne vente inne 🙂 

Når man bir så facinert av an stor tv som sto i butikken at man blir opptatt med å ta bilder av den en stund….:D Hadde jeg hatt plass…..og hadde jeg vært interessert i å se tv…så skulle jeg hatt en sånn en 😀 

Koste meg med å se på julepynten i butikken…..Det er tidlig ennå, men når den ligger der så rød og fin da må man nyte den og kjenne at man gleder seg litt til advent 🙂 

Det var veldig godt taxi sjåføren bestemte at vi ikke skulle stå ute og fryse mens vi ventet på bussen. Vi gikk tilbake til holdeplassen litt før bussen skulle komme. 

Da den endelig kom var den 30 min forsinket. 

Vi kom oss hjem tilslutt….Nå venter jeg på at klokka snart skal si at….Nå er det sengetid….Blir godt å legge seg under dyna og sove nå 🙂 

Sånn har dagen min vært 😀 

Ønsker deg en fortsatt fin kveld

Klem fra meg <3 

4 kommentarer
    1. Så fint at det ordnet seg, og at det ikke var noe galt. Og det er så godt å møte på forståelsesfulle mennesker, selv om det til tider kan virke som den rasen er utdødd for lenge siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg