Vær stolt av de små tingene du får gjort….

Hei og god kveld 🙂 

Hvordan har dagen din vært? 

Dagen har har vært god, som den nesten alltid er 🙂 Selv om jeg ikke har steder å dra til eller gjør så mye annet enn det jeg må gjøre om dagen. Så kjenner jeg glede ved alt jeg gjør og alt jeg har. Tenk å være så heldig. 

Tenker mye på de som ikke greier være fornøyd med det de har og det de greier gjøre i løpet av dagen. 

Noen er flinke til å fortelle om alt de ikke har og alt de ikke får gjort. De ser bare alle manglene og tenker ikke på alle småtingene de gjør i løpet av en dag. 

Hvis du har mye vondt i kroppen så er det en stor ting at du har 

…tørket litt støv, vasket opp det som sto i kummen. Satt inn/tatt ut av oppvaskmaskinen, Satt på en vaskemaskin. Kanskje flyttet på noe som lå ett sted det ikke skulle ligge. Om du må sitte/ligge litt mellom det du gjør så er ikke det så farlig. Når tingene er gjort så kan du sette deg ned med ett smil og en god følelse 🙂 

Hvis du har problemer med å dra ut av huset, ta i mot besøk eller ringe/ta imot telefoner så er det en stor ting at du har

…gått ut på trappa og trukket litt frisk luft. Gått til postkassa og hentet posten. At du har ringt noen og gitt en beskjed. Svart på en telefon fra noen. Når du har gjort de tingene så kan du låse døra, sette mobilen på lydløs og krype innunder teppet/dyna med ett smil og en god følelse 🙂 

Kanskje er kroppen litt vondere og psyken litt mer sliten. 

Men du vet at du har gjort noe du egentlig ikke orker og det kan du forteller til andre og være stolt over 🙂 

I noen dager nå så skulle jeg vært hos legen og levert ett skriv jeg må ha underskrift på. Var innom butikken og apoteket også. Det tar tid å få gjort sånne ting. Nå er jeg veldig fornøyd…for i dag var psyken med på en tur utenfor tomta 😀 Det kan bli en stund til neste gang. Så i kveld er jeg glad for det som i andres øyne ikke er så stort. Men som i mine og i andre som har de samme problemene er en veldig stor ting 🙂 

I går ville kroppen være med på en oppvask, i dag hadde den ikke så lyst…Siden vi ikke har en maskin å sette det inn i så står det i kummen til i morgen. Da regner jeg med at kroppen er litt mer villig til å brukes 🙂 

Har man en eller flere utfordringer med å få gjort sånne ting som de fleste andre ser på som bagateller. Så må man snu det negative ved ikke å få gjort det man burde i løpet av en dag til det positive med de små tingene man greier gjøre 🙂 

Vær stolt av deg selv og det du har gjort i dag…Selv om det kanskje bare er at du sto opp, vasket deg, pusset tennene og spiste litt mat 🙂 Du har vært flink og gjort en masse som det kanskje er en stund siden du gjorde 🙂 

Ta godt vare på deg selv og se de små tingene. 

Klemmer fra Hanne <3 

8 kommentarer
    1. Utrolig flott innlegg. Dette gjorde inntrykk. Jeg er på jobb hver dag jeg…Men når jeg har fri koser jeg meg masse hjemme.. Ha en nydelig kveld, fine deg.

    2. solliv: Tusen takk 🙂 Så fint å høre at det gjorde inntrykk.
      Det er viktig å kose seg hjemme og sette pris på det man har. Godt å se du gjør det å 🙂
      Ha en fortsatt fin kveld du å. Klem.

    3. Anonym: Tusen takk 🙂 Vi har vel dager alle sammen hvor det er vanskelig å se de små tingene. Det er fint å bli minnet på det i blant 🙂
      Kjenne litt på gleden over det vi gjør og det vi har.
      <3

    4. Det er alltid en glede å lese det du skriver og se på bildene dine, de små varme ordene du deler. Du er en sånn man blir glad av!
      Ha en god kveld! Klemmmmmmm <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg