Vi fant gjemmestedet til synderne…

Sånn har Stemødrene mine sett ut i nesten hele sommer. De som var i kassa som hang på rekkverket…Jeg trodde det var snegler som spiste dem, men så dem aldri så ble litt usikker. Først forsvant kronbladene, så litt av stilk og blader…Leste ett sted at å ha aluminiumsfolie rundt kanten skulle hjelpe. Og det hjalp en stund. Så plutselig begynte blomstene å forsvinne igjen. 

Samboeren skulle ta bort folien for å kaste det som var igjen av plantene…

Og der….

Under folien langs kanten der vi ikke kunne se dem….

Der satt de og bare ventet på natten så de kunne komme frem igjen og se om det var kommet blomster i løpet av dagen…

For noen sleipinger…

Denne stakkaren her som sto så ensom og alene i kassa hadde nok blitt sneglemat i natt. 

Neste år må jeg gjøre flere undersøkelser og se om det finnes en måte å holde dem unna Stemora mi 🙂 

Også var jeg fornøyd med middagen i dag så må dele ett bilde av den å 😀 

Kässler fra Sverige. Ferdig bearnaise fra butikken. Tomat/hvitløk og koriander. Sopp i fløte…Også potet, gulrot og tyttebær da 🙂 

Vi ble mette i dag å gitt….Heldige oss 🙂 

I morgen får vi (samboeren og jeg) kanskje besøk av en vi gikk på Bjerkely folkehøyskole med….Det blir koselig. Har ikke sett han på flere år, men snakker i tlf rett som det er 🙂  

Håper du har hatt en fin dag i dag og at du får en fredelig og god kveld videre….Og en god natt 🙂 

Klem fra meg <3 

4 kommentarer
    1. solliv: Gjør nok det 🙂 Eneste problemet med dem er at de spiser opp stemorblomstene…Har noen mnd på å finne ut hva jeg skal gjøre frem til neste sommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg