Jeg fikk vilja mi….

God morgen til deg 🙂 

Det ser ut som jeg fikk vilja mi i dag. Tror det blir sol og fint vær i dag 🙂 Litt vind ennå, men det gjør ikke noe, bare regn og snø holder seg borte. 

I natt bestemte jeg meg for at hvis jeg våkna ca kl 8 i dag så skulle jeg stå opp med en gang. Ikke tro jeg bare skal ligge litt til også sove til 10…Da er det umulig å få lagt seg på kvelden..

Så da jeg våknet var jeg fornøyd og tenkte at det var snillt gjort av den som stryrer søvnen….Var ikke like fornøyd da jeg så på klokka og den bare var 630 🙂 Men hadde jeg bestemt meg så hadde jeg det, så jeg sto opp….Blir nok tidlig kvelden i kveld…håper jeg 🙂 


Kløverbladet er blitt litt større i dag…Men det er bare ett ennå. Håper resten av løkene også har overlevd vinteren…Hvis ikke blir det ett veldig ensomt blad i den store potta i sommer 🙂 Det skal være tett av blader og hvite blomster.


Gikk ut for å se om jeg fant noen regndråper fra i går….Rakk bare å ta bilde av dråpene på hagebenken…Så hørte jeg ett forferdelig katteslagsmål hos naboen….En grusom lyd når to katter virkelig er uvenner…


Det var Tigern som var på nabokatten sin tomt og trodde han kunne være sjef…..Kom meg bort dit i “out of bed look” og nattkjole utenpå buksa….Sikkert ett syn, håper begge naboene sov og tror ikke det kjørte noen biler forbi akkurat da 😀

Nabokatten forsvant under en bil. Tigeren turte heldigvis ikke gå under der så jeg dytta han i rompa hjemover. Mens han fresa og spytta….En ordentlig hissigpropp gammer`n 😀

Han tusla foran meg hjem og måtte bli med inn. Prøvde seg og ville ut igjen men fikk beskjed om at “når du går ned på nabotomta og lager bråk, da får du ikke lov til å gå ut igjen på en stund”…

Lå og furtet litt også gikk han på soverommet og la seg 🙂

Mikado. Spillet med masse pinner man slipper på bordet i en haug. Så skal man fjerne en pinne om gangen uten å røre ved de andre..En pinne har mer poeng enn de andre. 

Sånn er livet…..Det består av mange pinner på kryss og tvers, i alle retninger. De ligger filtret i hverandre og må fjernes en og en. Noen ganger greier man fjerne flere uten at andre rører på seg. Andre ganger så holder det nesten bare å tenke på at man skal fjerne en før den er borti en annen og det stopper opp…

Man blir sjelven og det blir vanskeligere å spille.

Livet kan føles som ett virrvarr av pinner som stenger for det man tenker, føler, ønsker, bør og må. Vi må fjerne en og en. Være forsiktige så vi ikke tar bort feil pinne. Den som rører borti en annen, eller som raser ned andre så en nye sperrer dukker opp..Det er ofte sånn. Vi må ikke gi opp. Det er mange pinner i spillet, men det er ikke umulig å få fjernet alle og få den med mest poeng. 

Innerst i livets haug med pinner ligger det ett lys…Det gir mange poeng og glede i livet..Du kan se det der inne i haugen. Det er dit du skal, dit du må jobbe for å komme. Ha alltid blikket på det lyset. Vit at når du får fjernet mange av pinnene så kan du kjenne varmen der inne. Og det blir lettere å fjerne de siste.  

Frokosten spist og vaskemaskinen surrer og går….nå skal jeg gå og vaske opp også er klokka bare 8 ennå 🙂 Alenetiden om morgenen er god. 

Ta godt vare på deg selv og ha en fin dag. Kos deg der du er og i det været du har…Håper du får sol og varme, det fortjener du 🙂 

Samle noen gode minner du kan ta med deg videre og se de små tingene rundt deg. Det er ofte de som gir de beste minnene og som gir de største forandringene. 

Ha en strålende dag i dag 🙂 

Klem fra Hanne <3 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg