Litt kos fra dagen og litt alvor….

En blomst på Spar. Synes den var så fin. Har de igjen på mandag så kanskje jeg kjøper en 🙂 


En forstørret grushaug 🙂

Også ett fantasktisk bilde av innsiden av lomma mi 😀 Fant ut at det må være det jeg har tatt bilde av. Da er man vel litt i overkant ivrig etter å få bloggbilder 😀 

Jaja, har jeg tatt det så må jeg legge det ut 🙂

Middagen i dag ble billig og god. Kjøttpudding og pasta halv pris pga datofra Kiwi. Bacon fra Sverige, Fløtesaus fra da det var 10 kr på Spar og boil in bag ris….Kunne ikke funnet på en enklere middag å lage 🙂 Alt var ferdig fra før….I like 🙂 

Også skulle Ole bort å kjøpe tyttebærsyltetøy. Etter en stund fikk jeg se at det ble visst dessert på oss å 🙂 På kjøkkenet lå en winerpecan til hver….

Heldige oss 🙂

Nå er det snart natta. Duppa litt på sofaen i stad å. Lå og hørte lydbok……eller den sto på, usikker på hva damen leste om 🙂 Tror boka var så kjedelig at det var derfor jeg sovnet litt. Får finne en annen i morgen. 

Hvis du liker lese og har noen tips til noe jeg kan høre på så hadde det vært fint…Jeg er ikke så glad i krim, blir så redd a gitt og får ikke sove. Drømmer og roter noe veldig om natta hvis jeg ser eller hører noe skummelt 🙂 

I dag synes jeg jeg har hatt veldig “tomme” innlegg 🙂 Men men….Kanskje jeg drømmer noe morsomt, spennende og interessant i natt som kan bli ett innlegg i morgen…..

Det jeg skriver er egentlig ikke noe jeg sitter og tenker nøye gjennom lenge før jeg skriver. Det er ord som kommer til meg mens jeg skriver. Mine tanker og følelser som jeg har glemt og som jeg føler noe/noen minner meg på mens jeg skriver. Det er egentlig godt 🙂 På en måte blir det som å skrive om andre, samtidig som jeg kjenner det letter og at jeg får satt ord på det som er mitt. 

Jeg kan få en sang, ett ordtak eller ett sitat. En følelse, ett lite minne eller noe annet som forteller meg at i dag er det dette du skal skrive om. Det gjelder å lytte til det som blir hvisket med små bokstaver i hjernen, hjertet og magen…Jeg føler at det er de viktigste ordene jeg kan si til deg som leser…

Og jeg tror at hvis det er noen der ute som trenger akkurat de ordene på det tidspunktet, så finner de plutselig det innlegget på bloggen min og leser det….Kanskje det hjelper dem med en gang, kanskje det går litt tid før det gir mening. 

Jeg er veldig redd for å si feil ord. Tolke det jeg føler jeg får beskjed om å skrive feil så det sårer noen. 

Ord er skumle, farlige og uberegnelige. 

Ett ord for meg kan bety noe helt annet for deg. Ett ord kan være noe positivt, men i en setning så kan det blir helt feil. Ett ord sagt i spøk, kan være fullt alvor for den som hører. 

Tre små bokstaver som staver ordet ORD. Mange små bokstaver sammen danner ord, store, små, morsomme, alvorlige, glade og sinte ord. Sammen blir de ordene setninger. Setninger som det er umulig å ta tilbake i det øyeblikket de er sagt høyt eller sendt til noen. En setning det kan være umulig å glemme, vanskelige å tilgi. 

Tenk på det før du sier ordene….La alle ord du har tenkt si, ta en liten tur innom hjernen før de kommer ut av munnen. Tenk på om det er ord du har lyst til å høre andre si til deg.

Da ble det litt alvor i kveld å da…Plutselig så var jeg inne på noe som jeg synes er viktig, som jeg kjenner i meg og som jeg prøver tenke på når jeg prater med mennesker 🙂 

Du som har masse ord inni deg som gjør deg vondt. Tenk på at du ikke er ordene. Ordene kommer fra andre, de er ikke deg. Se på ordene, kjenn etter om du virkelig føler det er deg. Det er ikke lett, men prøve å kaste unna de du absolutt ikke føler passer. De ordene du kanskje kan føle har noe med deg å gjøre er kanskje noe du kan forandre på. Og mange av ordene kan det hende er sagt på en god måte, men du har oppfattet de feil……..

Ordene har formet deg……Du er ikke ordene…

Ta godt vare på deg selv og ta med deg ett lite minne fra dagen inn i drømmen 🙂 

Sove godt og drømme søtt. 

Klemmer fra Hanne <3

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg