Noen har kanskje følt de må være ekstra sterke i dag….

Hei 🙂 Håper du har hatt en fin dag i dag. 

Føler du du må være sterk, kjempe en kamp du egentlig ikke orker kjempe. Men du samler de siste kreftene og gjør det du må. 

Noen missforstår det å være sterk. 

De tror de må skrike høyt, slå i bordet, true og være størst i rommet. 

Det er feil. 

Du er sterkest når du snakket rolig og tydelig. Når du sitter med hendene pent i fanget eller på bordet. Når du har satt deg ordentlig inn i det du skal kjempe for.

Lytt. 

Da er du størst og sterkest.

Så hvis du har en sak du kjemper for. 

Vær alltid ærlig. Ikke pynt på tingene. Har du det vondt og føler alt går i mot. Så fortell det. På en rolig og saklig måte. Ikke sutre og klag. 

Les om det du skal kjempe for. Skriv ned så du har det foran deg når du er der du skal snakke om det. Det er fort gjort å glemme og å stokke om på ting uten. 

Vi mennesker har så lett for å gå i forsvar med en gang noen sier oss i mot. Ikke gjør det. Vis at du er villig til å høre på hva den andre sier. La personen snakke ferdig. Hvis du er i mot personen så snakker du rolig og sier hva du tenker og mener. Hvis du lytter så kan det hende du forstår hva den andre snakker om og ser at det er ikke så ille som du først trodde. 

Jeg har kjempet flere kamper de siste årene og jeg har lært meg at jeg kommer ingen vei ved å krangle og ikke lytte. Ikke ved å rope og ikke vite hva jeg snakker om. 

Jeg har lært at det beste er å lære om saken, for og i mot. Lære hva jeg har rett til og ikke rett til. Lærdom om saken er det viktigste. Da kan de ikke sette deg fast eller lure deg. 

Jeg har lært at jeg skal se personen jeg snakker med inn i øynene. Vise styrke ved å være rett i ryggen, ikke være redd for å se på de som er der. 

Jeg skrev ned alt jeg ville si. Alle punkter. Det jeg tenkte og det jeg mente. Skrev på dato og klokkeslett og skrev under med navnet mitt. Kopierte til alle som kom og ga alle en hver. Da kan ingen komme etterpå og si at de ikke har hørt det du sa. Eller at det er missforstått. 

Jeg har lært meg at jeg ikke kan stole på referatene etter ett møte. Jeg ber alltid om å få lese igjennom før det blir sendt til de som skal ha det. Så jeg kan sjekke om det står det som er blitt sagt sånn som det er blitt sagt. De som er på sånne møter er som regel flinke til å skrive det som ble sagt på en litt annen måte enn det det ble sagt. Det kan være ett ord eller en setning som er annerledes. Og da blir meningen det motsatte. Ikke vær redd for å si ifra det som er feil, strek under. Hvis det blir rettet uten protester så har du rett. 

Aldri skriv under på noen papirer uten at du og gjerne andre har lest nøye gjennom..Det kan være små ord med liten skrift som kan få store konsekvenser for deg. Helst få papirene hjem og sitt i fred og ro og les. 

Du har alltid lov til å ta med deg en person hvis du skal i ett vanskelig møte. Det er lurt hvis du føler deg usikker. Det er lettere å få med seg det som blir sagt når man er to. Det er lettere å få sagt det man trenger si når man er to. 

Husk du er sterk i deg selv. 

Vær ærlig så kan ingen ta deg på noe senere.

Tja….Dette var det jeg følte jeg skulle skrive i kveld. Kanskje du skal i ett vanskelig og viktig møte i morgen…Eller senere i uka. Husk du er ikke alene og du er sterkere enn du tror. Møt forberedt og du får frem mer enn du trodde du kunne få frem 🙂 

Tenker på deg og holder deg i hånda. Lukk øynene og pust rolig før du går inn. 

Ønsker deg masse lykke til på det du skal på. 

Sove godt og drømme søtt. 

Klemmer fra Hanne <3 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg