Har skjønt poenget med reisen tilbake….

Poenget er ikke å huske alt. 

Poenget er å få snakket med de jeg har vonde minner om 

og legge den tiden bak meg. 

Noen få vonde minner har ligget som ett lokk over alle andre ting i over 40 år. Det tar tid å løfte av det lokket da. Trenger hjelp fra de som er med på å holde det fast. Fått god hjelp av den ene jeg hadde minner om i kveld. Kjenner det er lettere i hodet allerede. Det forferdelig suset i hodet er blitt litt roligere. Kjenner ikke alt blodet rase rundt i hjernen nå. Nå renner det litt roligere gjennom årene hører jeg 🙂 

Tusen takk til deg for at du svarte på mld og satt og pratet en stund. Fortalte det du husker. Plutselig kom det noen flere minner til meg å 🙂 

Det kan jo hende virkeligheten jeg tror var den gang ikke var den virkelige virkeligheten allikevel. 

Flere sier man ikke skal dvele ved fortiden. Det er riktig det. Det er ikke det at jeg dveler ved den nå, jeg prøver å få en slutt på det. Ikke at jeg har skjønt at jeg har dvelt ved den. Det er bare noe som har skjedd uten at jeg har merket det, fordi jeg ikke husker noe annet enn noen få dårlige hendelser. 

Det tar tid, men jeg har trua på at jeg får løftet av lokket etter hvert. Må bare tørre snakke med litt flere folk og ta meg tid til å la det jeg skal huske komme til meg. 

Nå er det natten her for gamle damer. Så da sier jeg god natt og sove godt. Og fin dag i morgen 🙂 

2 kommentarer
    1. Skikkelig modig gjort Hanne 😊 Dette er sikkert veldig tøft for deg, men så utrolig godt det må være når ting faller på plass. Jeg heier på deg videre 😀

    2. Kari: Tusen takk 🙂 Det er nesten som å rote rundt i en annen persons liv siden jeg ikke husker noe selv. Har ikke fått vite noe mer så må lete videre etter fortiden 🙂 Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg