Noe å tenke på….hvem tar du bilder av…

Har tenkt på noe en stund nå, og ekstra på Lørdag da vi var på jazz festivalen i Kongsberg. 

Det var så mye jeg kunne tenke meg å ta bilde av der. Satt med mobilen og sikta inn motivet. Men greide ikke trykke, det var altfor mange mennesker overalt. Voksne og barn, gamle og unge…

Tanken på at kanskje en eller flere av disse ikke hadde det så godt og kanskje hadde jobbet hardt med å tørre gå ut og kose seg litt ville ikke slippe. 
Kanskje akkurat den personen som blei med på ett bilde jeg tok var en som ikke ville at en eller annen skulle vite at de var der. At de bor i nærheten av Kongsberg.
Tenk så grusomt.

Jeg som legger ut bilder både her på facebook, bloggen og instagram. Tenk om akkurat mitt bilde skulle gjøre at de blei funnet av den som ikke skal vite hvor de er.
Kanskje ett barn som ikke har det noe godt hjemme og egentlig ikke fikk lov til å gå ut blei oppdaget pga ett bilde jeg har lagt ut.

Ser det er mange som legger ut bilder fra forskjellige steder. Fremmede er med på bildene i bakgrunnen. Jeg får vondt jeg.
Vi må begynne å tenke litt når vi tar bilder. Passe på at ikke andre blir med. Det er mange som av forskjellige grunner ikke vil vise hvor de er i verden.

 

2 kommentarer
    1. Mary Ann: Ja det er fint. Jeg tok det forrige året ute i hagen her. Så det da jeg kom kjørende inn i gården at sola lyste så fint på spindelvevet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg