Magisk Lørdag…..Stevie Wonder konsert…

Endelig kom kvelden for konserten 🙂 Er ikke så glad i masse mennesker så grua meg litt å til å dra. Det var 10 000 solgte billetter og jeg synes ikke plassen ved Kongsberg kirke er så forferdelig stor. Regnet med at det kom til å bli veldig trangt og vanskelig å puste 🙂 

Køen før vi blei sluppet inn. Køen nedover er med armbånd, køen oppover er med billetter. Hadde heldigvis byttet inn billetten i armbånd så det gikk litt fortere. 


Fine gjerdestolper utenfor kirken. Måtte finne på noe i køen så tok bilder da vettu 🙂 

Jeg spurte om det gikk an å låne stol da vi kom. Blir fort svimmel hvis jeg står og ene kneet er ikke noe glad i å bli belasta for lenge. Joda det var ikke noe problem med stol. De hadde bygd opp stillas for handikappede og de som ikke greier stå så lenge. Det var jo kjempefint….MEN….Det passet ikke meg så bra som har ekstrem høydeskrekk og ser katastrofer i de fleste ting. Så for hvert skritt jeg gikk oppover og for hver vugging så stoppet hjernen og pusten å virker mer og mer. Da vi kom opp så var jeg nesten i utenfor meg selv og bare ventet på at alt skulle rase ned. Prøvde og sitte der litt, men for hver rullestol og person som kom opp så blei det verre og verre. Også så amper som jeg blir, fysjameg. Måtte virkelig konsentrere meg om å huske å puste. Så da måtte vi gå ned igjen. Jeg tenkte jeg får stå så lenge jeg orker også får vi bare reise hjem igjen. Vi har da ihvertfall vært her 🙂 

Vi fikk vite at det skulle settes opp noen benker ett stykke fra scenen. Rusla litt rundt rett foran scene og kikka, det var nesten ikke folk der så det virka veldig positivt 🙂 Så gikk vi for å se om benkene var satt ut og de dreiv med det da vi kom. Satte oss og det var ikke langt unna storskjermen. Så vi hadde veldig fin utsikt og tror vi fikk en bedre musikkopplevelse der enn om vi hadde stått helt foran 🙂 

Knut Anders Sørum var oppvarmer.  Elsker dialekten og han synger veldig bra. Også gikk han rett forbi oss noen ganger etterpå. Like kjekk som på TV 🙂 


Så blei det en times venting mellom Sørum og Wonder….Og jeg som er tålmodigheten selv når det gjelder venting var da klar for å reise hjem for andre gang etter sånn ca 15 min venting 😀 Er ikke skapt for køer og andre venteting. 

Hadde med oss matpakker så vi fikk da i oss litt mat mens vi venta. 

Endelig kom Stevie Wonder på scenen 🙂 Det var helt magisk fra første tone…Alle pusteproblemene og at hjernen slutta å virke, og all ventinga var blåst bort 🙂 Glemte at det var masse mennesker og at jeg satt tett ved siden av fremmede mennesker på benken. De 2 timene konserten varte føltes som minu

Plutselig kom Jan Eggum forbi oss. Var nesten en sånn miste pusten opplevelse det å 😀 Er ikke vant til kjendiser jeg så det er det samme om de er store verdensstjerner eller små, så synes jeg det er like moro 🙂 

Spiret på Kongsberg kirker er også fint 🙂 


Det var tett foran scenen. Er glad vi ikke blei stående der men gikk lenger bakover. Vi prøvde å komme oss fram litt utpå kvelden. Men det var umulig. Tror ikke det var plasse til ett ark engang mellom folka 🙂 Huff, skjønner ikke at de greier å stå så tett. Da vi gikk tilbake igjen så gikk jeg rett på Jan Eggum. Subba litt borti han så nå kan jeg ikke vaske genseren min igjen 😀 

Konserten var ferdig kl 23 og blei avslutta med fyrverkeri….

En skikkelig fargerikpangavslutning på en helt utrolig fin kveld 🙂 Det var foto forbud, men tror og håper jeg ikke blir arrestert fordi jeg ikke fulgte den regelen. Det var mange mobiltelefoner som blei brukt flittig. Både av publikum og vakter så jeg. 

Dette kommer jeg til å leve veldig lenge på…Så en STOR STOR takk til Knut (12) som overtalte meg til å si ja til å bestille billettene. Og en like stor TAKK til alle 4 unga mine som spleiset på billetten…Dette er bursdags og julegave for mange år framover 🙂 

Ønsker deg en strålende Søndag, kos deg og nyt fridagen…Og en fortsatt riktig god sommer fra meg til deg 🙂 

Klem fra Hanne <3

 

6 kommentarer
    1. Så ut som en bra dag…mange fine artister…Jan Eggum har utrolig mange bra tekster 🙂
      Litt stas med kjendiser da…selv om de jo er helt “vanlige” folk..hehe..
      Ha en fin kveld !

    2. annebe: Sant det, men litt rart å se dem som vanlige mennesker. Eggum var ikke der som artist, bare en vanlig publikumer 🙂
      Har veldig mye bra tekster ja.

      Ha en fin kveld og en god uke.

    3. FlestLesere: Ja det er den 🙂 Har likt Stevie Wonder før å, men fikk ett annet syn på musikken når jeg så han på scenen live. Utrolig moro og bra. En stor musiker 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg