16. Mai og en deilig tur i vårværet….

Først vil jeg gi deg som titter innom en liten blomsteroppsats, bare fordi du er du 🙂 


Gikk en tur med Kjersti nå på morran. Var godt ute nå. 

Det er så mange fine blomster som dukker opp i grøftekanter og andre steder nå. Skulle ønske jeg visste hva alle het. Må finne noen nettsider om det og lære meg litt 🙂 


Forskjellige strå er også fine 🙂


Bjørka er den fineste av alle 🙂 Majestetisk. 


Egentlig ugress, men pynter fint opp langs veien alle disse små trærne å. 


Liljekonval vet jeg navnet på. Vi fant masse. Det var bare knupper ennå. Skal ta en tur igjen om ikke lenge og se dem når de springer ut. 

Også Stemor..Hun hadde bosatt seg inntil veggen ved Kick. Ser ut som hun trives godt der med utsikt ut i trafikken. Står og følger med på hva som skjer 🙂 

Uff dette er skummelt. Dette er meg i helfigur, huff. Ser det nå når jeg ser bildet at jeg har gått ned litt, men det er mye igjen 🙂 Det blir veldig mye vanskeligere å “glemme” at jeg ikke skal drikke brus og småspise  når det ligger bilde ute for hele verden å se. Og jeg forteller at jeg prøver å gå ned. Det er vanskeligere å lure alle andre enn det er å lure seg sjøl. Er ikke vanskelig å finne unnskyldninger for å drikke brus til seg sjøl. Det er litt vanskeligere å forklare hvorfor man gjør det til andre. For når ordene som er inne i hodet kommer ut gjennom munnen så hører man jo sjøl at det høres helt idiotisk ut 🙂 Så da har jeg funnet ut at “hele verden” må få være med. Om en stund så håper jeg jeg kan legge ut ett annet bilde der jeg er litt mindre..Stresser ikke og slanker meg ikke. Bare prøver å kutte ut Cola Zero som er min aller beste venn og aller verste fiende 🙂 Også prøver jeg å spise regelmessig og kutte ned på godt til en dag i uka. Også rører jeg litt mer på meg nå enn jeg har gjort på 5-6 år….


Litt reklame for en utrolig maskin  Denne her anbefaler jeg for alle som har muskel og leddplager. Som massasje hjelper på. Etter jeg kjøpte denne har jeg ikke hatt behov for fysioterapaut, og jeg har nesten ikke brukt smertestillende. Når jeg kjenner det verker og svir ett sted så bruker jeg maskinen på stedet. Den varmer opp og masserer. Jeg bruker den fra føttene til hodebunnen og ut i fingrene  I dag da jeg våkna hadde jeg veldig vondt i venstre kne og venstre håndledd. Etter en liten stund med massasjen på hvert sted så kjenner jeg ikke noe lenger. Og jeg trengte ikke ta smertestillende og har orka å gå en tur… Den er virkelig verdt pengene sine. 

 I dag er det 25 år siden jeg blei mamma for første gang, det er rart å tenke på. Neste helg er det 30 års jubileum på Bjerkely folkehøyskole. Guri meg så gammel man blir når det kommer sånne dager med så store tall 😀 Det er jo ikke lenge siden jeg gikk på Bjerkely og det er ikke lenge siden jeg fikk Tonje.

I morgen skal vi til søstra mi og familien. Mor kommer å. Det blir koselig 🙂 Neste helg har jeg sagt ja til å være med på jubileumet, gruer meg veldig. 20 år siden jeg var der sist. Reiser heldigvis sammen med ei annen ei som også grue seg, så da er vi to 🙂 Mandagen etter så reiser jeg aleine til Bergen…….Hanne gjør masse hun egentlig ikke tør…..Også alt skjer på en gang da, rekker jo nesten ikke puste rolig ut mellom alt sammen. For de fleste er sikkert dette bagateller, men for meg og mange andre så er det store fjelltopper som skal klatres over 🙂 

Synes jeg er tøff jeg 😀 

Så vil jeg ønske deg en fin dag i dag og en strålende 17. Mai i morgen 🙂 Håper du som har problemer med å gå ut døra greier åpne den og høre litt på 17. Mai lydene. Kjenne på lufta og la den fylle lungene dine med vår og sommerfølelser. Tenker på deg 🙂 

Klem fra Hanne….

8 kommentarer
    1. Jessy Valenzia og Kim Valenzia: Hei 🙂 Hadde jo vært fint å få vite hva som er merkelig. Gjør ikke noe om du/dere utdyper det litt mer 🙂

    2. Kim og Jessy: Det har jeg tenkt på å, det ser egentlig litt rotete og ubestemmelig ut 🙂 Men så er jeg litt blandet. Dagene kan være både tunge og triste samtidig som jeg har så uendelig mye å glede meg over. Hodet kan være fylt av mye bekymringer og trist, mens hjertet er fylt av glede og kjærlighet…Det blir ofte en miks av det. Designet viser hvordan jeg har det inni meg 🙂

      Hva slags følelser fikk du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg