Våg å være…dikt..

Å være sterk er ikke
å løpe raskest
å hoppe lengst eller 
å løfte tyngst

Å være stor er ikke
alltid å vinne
alltid å ha rett eller
alltid å vite best 

Å være sterk er å 
se lyset når det er mørkt
slåss for noe man tror på
selv om man ikke har flere krefter igjen
og se sannheten i øynene selv om den er hard

– Naja E. Jensen – 

—————————————-

“Ikke gå foran meg, kanskje følger jeg ikke etter deg. Ikke gå bak meg, kanskje leder jeg deg ikke. Gå ved siden av meg og vær min venn.”
Ukjent

————————————————————-

Våg å være

Våg å være ærlig
våg å være fri
våg å føle det du gjør,
si det du vil si.
Kanskje de som holder munn
er reddere enn deg.
Der hvor alt er gått i lås
må noen åpne vei.

Våg å være sårbar,
ingen er av stein.
Våg å vise hvor du står,
Stå på egne ben.
Sterk er den som ser seg om
og velger veien selv.
Kanskje de som gjør deg vondt
er svakest likevel.

Våg å være nykter
Våg å leve nå
Syng, om det er det du vil,
gråt litt om du må.
Tiden er for kort til flukt,
Bruk den mens du kan.
Noen trenger alt du er,
og at du er sann

Ønsker deg en fin kveld og en god natt 🙂 

Håper du har hatt en fin dag <3

Klem fra Hanne 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg