En tur på Drammen sykehus…

Heihei til deg som titter inn 🙂 

I dag var jeg en tur på Drammen sykehus og tok CT. Grua meg til kontrastvæska. Har allergier for rå frukt og grønnsaker og skalldyr. Synes det er skummelt at de skal sprøyte noe inn i kroppen min som jeg ikke har kontroll hva det er i. Heldigvis så spurte han som gjorde meg klar om jeg hadde fått det før. Det har jeg jo ikke og jeg fortalte at jeg var skeptisk til det pga allergier. Da jeg fortalte hva jeg ikke tåler og hvordan jeg reagerer så spurte han legen..Og hun ville ikke gi meg det 🙂 Phu…Er så glad han spurte for ellers hadde jeg nok ikke nevnt allergiene. 

Nå har jeg sett at det er forskjell på MR og CT maskiner å 🙂 Trodde jeg skulle inn i en sånn kloms av en maskin. Blei glad da jeg så den pittelille CT maskinen 🙂 Det var jo ikke noe problem i det hele tatt. Ikke trengte jeg ligge så stille som jeg trodde så lenge som jeg trodde heller 🙂

Han som gjorde meg klar var veldig flink til å forklare hva som skulle skje og gjorde meg rolig.  

Trekke pusten godt inn og holde den ett lite øyeblikk mens senga blei kjørt fram. 2 ganger på ryggen og 2 ganger på magen, så var det ferdig..Og siden jeg slapp kontrasten så slapp jeg være der 30 minutter etter på å 🙂 

Dumme meg leste en lapp som sto på en maskin der.  Skjønte jo ikke alt, men at de skulle blåse inn opp til 3 ltr luft…det skjønte jeg. Og det hørtes veldig vondt ut 🙂 Også var det noen andre ord som hørtes skumle ut 🙂

Måkke lese sånt vettu når man står og venter…

Å se maskinen og slippe kontrast….det var dagens hverdagslykke…:)

 

Også har sola skint stor og fin på himmelen i hele dag..Har virkelig savna sola. Bare den begynner å varme litt nå og snøen forsvinner fra verandaen, da skal døra stå oppe hele dagen og kattene og jeg kan kose oss med å sitte der ute og se på trafikken 🙂 

Sender en blomstereng med markblomster til deg som titter innom 🙂 

Ønsker deg og dine en fortsatt god Mandag ettermiddag/kveld.

Nå skal jeg snart til Cubus og se om jeg finner meg gensere, bare se ferdig Ullared på tv…Der er det mange originaler, nydelige mennesker 🙂 

Kos deg videre i dag og husk å gjøre noe du har lyst til å gjøre bare for din egen skyld 🙂 Det er viktig vettu. 

Ta godt vare på hverandre og gi ett smil til noen du møter. 

Klem fra Hanne 🙂 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg