Litt nytt og litt fra gamle dager….Lierfoss…

God morgen til deg som titter innom. Håper du har sovet godt i natt og har en fin morgen 🙂

Først må jeg vise fram de tøffe jentene mine i Bergen 🙂 

LISE SOFIE og MATHILDE 

Blei en kort tur i dag. Gikk med Knut til skolen, men kom bare ett stykke borti veien. Da slo magen hans seg vrang og det var bare å snu. Er litt bedre nå

Fikk tatt ett bilde. Synes det blei veldig fint 🙂 

Fine Mangen Kapell i Aurskog/Høland. Faren min ligger begravd her, sammen med bestemor og bestefar 🙂 Dette er en utrolig fin plass, synd det er så langt dit. 

Her har jeg vokst opp. I det nærmeste hvite huset, ved siden av det lange grønne med rødt tak 🙂 I det lille huset som ligger nærmest tror jeg det var skomaker i gamle dager. Det bodde visst mange familier der. Det store grønne var samvikelaget. Det handla vi mye, en koselig liten butikk. Det lange grønne med rødt tak het Blekkhuset. Der har det vært skole og postkontor. Så er det gamlehuset vårt, det var hotellet. I det hvite ved siden av der bodde Gunnar og Magna, der var jeg mye 🙂 Gunnar var skredder og hadde verksted i 1. etg. Jeg fikk ikke lov til å røre symaskiner og andre ting han hadde der. Men husker en gang jeg bare måtte…..Det endte med at jeg skar meg i fingeren, har arr ennå 🙂 På andre siden av veien hadde Gulbrand G Lier landhandel. Det handla man over disk. Husker lukta i butikken 🙂 Tertitten (toget) gikk der kompveien er. 

LIERFOSS…en utrolig fin plass og vokse opp 🙂 


Samvirkelaget…


Lierfoss stasjon og Tertitten..

Binderssteinen..


Urskog fort…Dingsrud…

Dette var litt fra gamle dager….fra den gang jeg var ung 🙂 

Det er ille når man er kommet så langt at man kan si det 🙂 

Jaja…Det er godt tiden går og at jeg får være med på turen. Er glad for hver dag jeg kan være med å se forandringer som har skjedd og kommer til å skje i verden. 

Ønsker deg en fin dag i dag. Nyt den og ta vare på de små ting som skjer, minner. 

Klem fra Hanne. 

De to første bildene er tatt nå. De andre er henta fra google. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg