Mener de det virkelig…om kropper..


Lurer på om de som sier at “alle kropper er vakre” virkelig mener det.

De 3 det er bilde av her er jo fine, men det er langt fra hvordan jeg ser ut. Hva betyr det å ha kurver? Tror ikke det er det samme som å ha valker. Valker over albuer og knær så det ser ut som man ikke har noen av delene. Magen henger og man nesten har vinger som flagrer vilt på undersiden av overarmene. Ikke har man har noe særlig med ankler heller..

Ingen kan si at det er vakkert..

Det er det samme hvordan man er på innsiden, den kan være så “vakkert” som bare det. Men når utsiden er i overkant stor så tror jeg ikke det teller noen ting..

Dette var bare en tanke som ramler innom med ujevne mellomrom. Leser og hører så altfor ofte at “alle kropper er vakre”, Det irriterer meg, for jeg tror ikke de som sier det mener det. Hvis jeg hadde kledd av meg og gått på stranda i bikini. Da tror jeg de hadde gått ett annet sted.

Ikke vær redd, det kommer aldri til å skje, vil ikke utsette noen for det 😀 
“”””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””””

Også må jeg skryte av meg selv…

Gikk på vekta i dag tidlig..Det er ikke ofte jeg gidder det, for merker jo ikke at turgåinga virker. Men i dag tidlig fikk jeg det for meg at jeg skulle gjøre det. Hvis jeg veide det jeg tror jeg gjorde sist jeg veide meg. Det er vel en mnd eller to siden.

Så har jeg gått ned

6-7 kg 🙂

Det ække værst 🙂 

Er på vei til å få tilbake albuer, knær og ankler….JEEEEJ 🙂 

Jeg har vært flink, selv om jeg ikke har gjort noe annet enn å kose meg med en tur sånn ca annenhver dag..Så det skal ikke så mye til. Hadde jeg greid kutte ut Cola zero og snop så hadde det gått mye fortere. Men har ikke hastverk. Brusen er “antidepressiva”, når ting er helt på bånn så hjelper det med en en halvliter Zero. Er  jo bedre det enn alkohol og piller. Snopet er bare fordi det er så mye tilbuder rundt om kring. Også skal vi liksom ha det liggende i skapet og ta fram litt i helgene…Phø…Det finnes alltid en unnskyldning for å kose seg litt om kvelden 🙂 Så det rekker ikke å bli muggent ihvertfall. 

Jeg er veldig fornøyd og tar det som det kommer, har ikke hastverk. Nå har jeg vært i overkant stor siden jeg var veldig ung, da kan jeg være det en stund til. Bare det går nedover litt etter litt 🙂 

“”””””””””””””””””””””””

Jeg vet jo at jeg ikke er alene om å veie ett tosiffret tall for mye i forhold til normalen og som prøver å kvitte meg med det. 

Ønsker dere som også prøver å kvitte dere med overvekten masse lykke til. Stå på og ikke gi opp. Du trenger ikke trene noe mer enn å gå en tur på 30-60 min ca annen hver dag, også aller helst kutte ut søtt du putter i munnen. Men tror ikke det er en nødvendighet. Ikke kutte ut helt, da tror jeg vi blir sprø 🙂 Hjernen greier ikke følge med på sånne store forandringer. Det søte er en slags medisin mot uro og vonde tanker og følelser. Tror ikke det er bra og bare kutte ut det uten å få hjelp med det psykiske. Det psykiske og det fysiske henger sammen og det er vanskelig å få orden på det ene uten at det andre også får hjelp. Det er ihvertfall sånn jeg føler det for min egen del. 

Men det å prøve å gå ned i vekt på egen hånd, og greie det kan hjelpe til med å tørre spørre om hjelp med det psykiske. 

Er lei av å få beskjed om å slanke meg, da skal alt annet bli så bra. Det er ikke sånn det foregår. Jeg vet at alt ikke blir bra selv om jeg går ned det jeg vil/bør gå ned. Uroen og tristheten er jo fortsatt i kroppen. Det forsvinner ikke ut sammen med kiloene. Jeg må jo finne ut hvorfor det er så mye tristhet og gråt som sitter fast i kroppen, hvor all uroen kommer fra. Jeg har ikke opplevd noe som kan være årsaken..tror jeg da, kan ikke huske noe. Det er nok bare en haug med småting som har ballet på seg opp igjennom oppveksten og blitt til en stooor knute i magen. 

Stå på du som også sliter med vekta..Eller som merker og får høre at alle andre sliter med vekta di, for det er ikke sikkert det er noe stort problem for deg. Slank deg på din måte i din egen fart. Ikke la andre presse deg ved å fortelle deg masse “gode” råd om hvordan du bør gjøre det. Det er bare du som kjenner hva som passer for deg. Ikke alle dager er like og det er ikke hver dag man orker tenke på vekta og slanking. Det betyr ikke at man bare sitter inne og spiser. 


LITT ER BEDRE ENN INGENTING.

Ta godt vare på deg selv. Du er verdifull og du bestemmer selv over det du skal gjøre 🙂 

Men 

Husk å gjøre noe du virkelig har lyst til å gjøre innimellom alt som gjøres.

Ha en fin Lørdagkveld/natt.

Husk at du skal leve med det du gjør i helga resten av livet 🙂 

Klem fra Hanne. 

9 kommentarer
    1. kvinner og damer og gutter og menn skal få lov til å spise hva de vill, i hvilken mengde de vill, det er ihvertfall min mening! 🙂

    2. Elise: Det er jeg enig i. Man må få spise hva man vil, men kanskje ikke så mye man vil. Litt begrensninger er greit 🙂 Noen greier jo ikke stoppe og spise og de trenger litt hjelp av leger. Men de trenger ikke presses til trening og andre ting som ikke føles rett for dem. Det er bare hver enkelt person som vet hva som passer best for dem 🙂
      Ha en fin Lørdagskveld.

    3. deilignorsknaturvihar.blogg.no: Sant det 🙂 Men for helsas og de stakars føttene mine sin skyld så er det på tide å lette litt på vekta merker jeg 🙂 Blir jo ikke noe yngre.
      Ha en fin Søndags kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg