Jula snart over…

Nå er jula 2013 snart over. Vi var hos mora mi fra 24-25. Det var veldig koselig. Hun hadde pynta så fint og ordna istand soveplasser til 5 ekstra mennesker og lagd masse god julemat og kaker 🙂 Synes hun er kjempeflink. 1. juledag kom søstra mi med familien å. Da var vi 12 til lunsj. Alder fra to 8 åringer (tvillingene til søstra) Og mor på 69. Det blir liv det 🙂 Tror det var litt godt for mor da vi dro alle sammen 🙂 

Sånn var været da vi dro til Aurskog på julaften. Varmegrader og regn. 


Kom til nydelig dekket bord. 


Synes dette speilet med smånissene er så fint. 


Gradestokken julaften kveld. 


Disse fine lyktene fikk vi av mor. Med lys som går på batteri i. 

Denne fikk jeg av unga mine. Hadde ønsket meg den. For mange år siden kjente jeg Temba som boka handler om. Ser ut som en veldig bra bok utifra det jeg har lest. Guro er flink til å skrive 🙂 

Bilder fra veggen til mor. Familien min 🙂 Far fikk kreft og døde i 1983. Tenker på hvordan han hadde vært nå hvis han hadde fått leve. Hvordan jeg hadde vært. Mye hadde sikkert vært annerledes. Men da hadde sikkert ikke jeg vært den jeg er. Og jeg hadde ikke truffet han som er far til unga mine. Og da hadde jeg jo ikke fått verdens fineste unger heller 🙂 

Nå er det snart nytt år og 2014 kommer med ett brak. Gruer meg alltid til nyttår. Alle ønsker godt nyttår i alle retninger. Jeg er ikke så sikker på at de nye årene som kommer blir så mye bedre enn det vi allerede er i jeg. Så jeg sliter veldig med å smile og si Godt nytt år. Slutta å si det for flere år siden. Og har problemer med å ta imot en sånn hilsning å.

Ikke at årene er så forferdelige, men de er ikke bra heller. Det skjer for mye vondt i verden.

For mange dødsulykker og drap. For mange mennesker og dyr som har det vondt på mange forskjellige måter. For mye som skjer i min egen familie som er slitsomme å streve med, for mye med meg sjøl.

For lite hjelp å få. For få som bryr seg og tar i ett tak når det butter for andre.

Akkurat rundt nyttår så er jeg ikke en positiv person. Men setter på maska og smiler og later som. Skulle ønske jeg kunne skrus av lille nyttårsaften og skrus på igjen når nyttårsrusen har gått over hos de fleste mennesker. Det hadde vært fint 🙂 

I dag skulle jeg vært i Asvo butikken eller på Asvo og pakka dingser. Men fikk det ikke til. Er noe med den butikken som gjør meg urolig. Også tror jeg jeg skulle sitte aleine og pakke dingser, det blei for skummelt. Stort rom med mange hyller og kroker, hems og to utg.dører. Null oversikt over hva som skjer rundt meg, da sier det stopp. Så da feiga jeg ut og sendte en sms om at jeg ikke kom. Også har jeg så forferdelig dårlig samvittighet i lang tid etterpå for at jeg ikke møtte opp. 

Jaja, sånn er jeg 🙂 

Nå skal jeg snart krype til sengs tror jeg. Lese litt, eller spille Hayday. Teite søstra mi viste meg det og fikk meg hekta 🙂 

Ønsker dere alle en fortsatt fin Fredag kveld og en god natt. Takk for at dere er innom og leser litt, bare å legge ett tegn på at dere har vært her 🙂 

Ta vare på hverander og sett pris på tiden og det dere har. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg