Tur i regnet… små vers…

God Mandag morgen til dere som titter inn 🙂 Koselig at du kom innom. Hvordan har du det? 

Blei bare en liten tur på oss i dag. Det regner og er litt surt. Men en liten tur er bedre enn ingen tur 🙂 

I dag har jeg julestemning, det er jo alt for tidlig 🙂 Minstemann her er streng på at jula starter ikke før 1. Desember. Synes det er veldig koselig at han holder sånn på tradisjonene. Nå gleder jeg meg til å begynne forberedelsene. Han og jeg skal bake lomper, krumkaker og smultringer. Er ikke så glad i julekaker. Så tror det blir langpanne med krydderkake og sånt i stedet. Ribba og pinnekjøttet er kjøpt inn alt. Da er det bare resten igjen 🙂 Også pynter gutta pepperkakehus, det er koselig å ha til pynt. Gaver er ikke lett. Har 3 gutter, hva finner man på til sånne som ikke har noen spesielle interesser. Sokker og underbukser 🙂 Må ta en runde rundt til uka når jeg får penger og se om det dukker opp noe som kan være interessant 🙂 

Lykken er ikke å klatre

til tops på livets

karriere stige,

men å finne et trinn der

man trives.

Stol på den som kan se disse

tre tingene i deg:

Sorg bak smilet ditt…

Kjærlighet bak sinnet ditt…

og årsaken til stillheten din…?


Du er gammel den dagen du bøyer deg ned for å knytte skolissen,

og når du har gjort det, stanser du et øyeblikk og tenker:

Var det noe mer jeg skulle ha gjort når jeg først er her nede?

Skjulte perler vil du alltid finne,

i alle menneskers indre. 

Hvis du bare gir deg tid til å lete…

Nå må jeg tenne opp i ovnen igjen. Trodde ikke det var så kaldt i dag at jeg trengte det. Men de kalde varmegradene sniker seg inn og kjøler godt ned her inne 🙂 

Ønsker dere alle en god og fin Mandag. Lykke til til dere som må gjøre noe dere ikke tør i dag, tenker på dere. Klem 🙂

Ta vare på hverandre. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg