Endelig kvelden…

Først må jeg jo vise fram verdens fineste barnebarn 🙂 Lise Sofie er blitt 3,5 år og Mathilde blei nettopp 1 år.

Å være mormor er veldig godt 🙂 

Tittelen i dag er “endelig kvelden”. Dagen har ikke vært fæl, men det er godt det er kveld og snart sengetid alikevel. Strekke seg ordentlig ut i varmen under dyna og kjenne kroppen slapper av. Har vært på Asvo og pakka blå plastdingser og noen avisrør dyppet i stearin til å tenne opp i ovner m.m. Fint å gjøre litt forskjellig. Nå fikk jeg fri helt til Tirsdag, hadde visst vært så flink sa veilederen 🙂 Men jeg har jo bare gjort det jeg har fått beskjed om, synes ikke jeg kan si jeg har vært så flink. Hodet mitt sier at hun sikkert hadde andre ting å gjøre enn å sitte og høre på meg 🙂 

Hjernen er en teit ting. Den lager historier og tenker tanker så man tror de er sanne. Forteller meg at den og den tenker sånn eller sånn om meg og det jeg sier og gjør. Ber meg skjerpe meg og ikke bry andre med noe. Grei deg sjøl sier den. Og gjør du ikke det så har du skyld i det sjøl. I dag var jeg tøff og blåste i hva hjernen sa. Gikk bort til to andre som lagde tennrør og hjalp dem 🙂 Skummelt, men veldig fornøyd med meg sjøl. Hjernen tar all energien min og gjør meg utslitt. Alle tankene om ditt og datt. Også den forferdelige SAMVITTIGHETEN…Som jeg er lei av den. Den sliter meg helt ut. Litt er jo kjempebra og ha…Men man skal ikke få dårlig samvittighet for nesten alt, og samle på alt sammen ett sted i kroppen. Også drar hjernen det fram med ujevne mellomrom, bare for å være slem føles det som 🙂 

Tenk så godt å kunne glemme alle konsekvenser, alle kanskje, dersom, hvis og hva om…..Bare gjøre det man har lyst til, si hva man vil si…Uten tanke for hva andre tenker og mener…Være akkurat den man er, innerst inne. Slippe seg sjøl ut i det fri…
.
Dro en tur til Svarstad for å handle i kveld…Tok bilde gjennom den blå solskjermstripa øverst på frontruta…Blei skikkelig blåtimen 🙂 

Men egnetlig så det sånn ut…Litt grått og trist…..


Tobias må ligge tett, tett inntil meg i sofaen. Det er det samme om han ikke ligger noe godt 🙂 Våkna av bildetakinga og lurte på om jeg snart var ferdig 🙂

Nå er natten og jeg skal legge meg..

Ønsker dere alle en god natt med gode drømmer…Sove godt, nattaklem…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg