I går og i dag….

I går gikk dagen veldig fort. Hadde time på NAV Kongsberg kl 9. Møte ang utredning for å se om jeg og hva jeg kan jobbe med. Søkt inn til Asvo, så får vi se hva de finner ut. Så var det hjem og til fysio 1330. Det var godt, fikk løst opp nakken og skuldrene litt 🙂 Så hente sambo`n 1530 og rett til Kongsberg igjen for foreldremøte på Villa Ro. Grua meg veldig til det, men var så heldig at Morten blei med så jeg slapp å dra aleine. Det gikk veldig bra, heldigvis ikke foreldre til mer enn 11 elever. Så da blei det ikke så altfor mange. Eldste barnet er 24 år og jeg har aldri turt gå på foreldremøter med noen av de 4 jeg har. Eller var på ett ang Polentur for Tonje, så det var vel da hun gikk i 9 kl det tenker jeg. Også nå i går kveld, det var ett STORT skritt å ta. Og tenk, det var ikke farlig i det hele tatt, og jeg overlevde 🙂 Da vi dro hjem fra Kongsberg regna det  noe forferdelig. Var ikke lett å se veien noen steder. Godt å komme hjem til gutta og kattene da 🙂 

I dag er det kjempefint vær igjen, 16 varmegrader og sola skinner. Vært ute og gått tur med Kjersti i dag å, blei på 53 minutter. Begge gutta er hjemme i dag. Den minste er kvalm og uvel, den største sov for lenge og rakk ikke bussen. Det er ikke greit når det er en buss som går. Misser man den så kommer man ikke på skolen den dagen..Har bøker hjemme så da blir det “hjemmekontor” i dag 🙂 

Dette bildet er tatt forrige dagen. Husene var tomme for mat, da blei det kø og slosskamp ved nøtteposen 🙂 Fikk forta meg og lagt ut mer nøtter, solsikkefrø og brødbiter. Blei fort rolig igjen da og alle kvittra og var fornøyde 🙂 


Dette her er ett tre i Kongsberg i går som røttene hadde vokst ut av steingjerdet og asfalten. Så finere ut i virkeligheten enn på bilde 🙂 

Dette er jeg ikke helt sikker på hva skal forestille. Kunst som står i Kongsberg. 

Fossen var fin i går kveld, voldsom. Er litt fasinert av vannets styrke. 

Dette er Lågen i dag. Sterk strøm i den også. 

Tok bilder av søppel som lå i grøftene i dag. Men det blei så veldig mange bilder så kunne ikke legge ut alle sammen. Det er ille hvordan folk bare kaster i fra seg. Skjønner ikke at de ikke ser det blir stygt i naturen. Og tenker på hvilken skade det gjør når det bli liggende sånn. Neste gang vi går skal vi huske å ta med bæreposer og plukke opp det som ligger slengt rundt. Kanskje vi kan bli litt “rike” å når vi panter alle flasker og bokser vi finner 🙂 

Denne var fin. Vokste i en skråning med sand. Ett lite kunstverk 🙂 

Ett rart tre…igjen…Det blir noen sånne. Er litt glad i trærne, det er noe ved dem 🙂 


Dette var også veldig fint synes jeg. 

Det var gårsdag og denne morgenen, Torsdag 24.10 allerede, tenk bare 2 mnd til julaften 🙂 Gleder meg til advent og forberedelsene til jula, det er den fineste tiden. Må vel snart begynne å tenke på julekalendrene til unga. Det er ikke lett å finne små, billige ting lenger. Blir mye sokker, underbukser og flaxlodd, men de blir glade for det så da gjør det ikke noe 🙂 

Resten av dagen veit jeg ikke hva jeg skal gjøre. Vaskemaskinen surrer og går, en maskin er tørr i trommelen og en skal tørkes. Man trenger ikke være arbeidsledig selv om man “bare” er hjemme om dagen. Det er alltid noe å henge fingrene i hvis man orker og vil 🙂 

Ønsker dere som titter innom en fortsatt fin Torsdag. Kos dere i sola dere som har det. Dere andre kos dere sammen og ta vare på hverandre. Smil og bry dere, det er bedre å bry seg en gang for mye enn en gang for lite 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg