Tenker litt….

Dagen i dag har vært fin. Sov altfor lenge, får igjen for det nå. Skal ikke så mye til før døgnet blir snudd 🙂 
Tenker på respekt for seg selv og andre i kveld. Hva vil det si og respektere noen? Hvordan viser man at man respekterer noen? Jeg vet hva jeg mener skal til, men kanskje andre mener noe annet. Hadde vært fint å høre hva 🙂 Respekt for den man bor sammen med, barna sine. Hva vil det si å være i ett forhold til noen? Hvordan viser man den andre i ett forhold at man er glad for å være sammen? 
Jeg er glad jeg er i det forholdet jeg er og for det livet jeg har. Selv om det går to skritt fram og ett tilbake veldig ofte. Sånn er det vel med mange. Vi vet hva vi har men ikke hva vi får hvis vi prøver noe annet.
Noen ganger føler jeg at jeg henger i en taustige. Det er forferdelig langt ned og jeg kan se livet mitt svaie i stigen under meg. Jeg klamrer meg fast og titter opp. Der er det mer rolig. Det er langt, men jeg kan se toppen. Der oppe er det fjell, grønne fine trær og blomster i alle farger. Sola skinner, men strålene rekker ikke helt ned på det trinnet jeg er på. 
Jeg klatrer oppover. Det går sakte fordi jeg har litt lett for å ramle ned i tanker om feil jeg har gjort, ting som har skjedd, ord som er blitt sagt. Husker negative ting og blir litt fast en stund på trinnene jeg egentlig har gått forbi.
Hvorfor er det så vanskelig å legge ting bak seg og ikke gruble mer over dem? Leser i blader om folk som har hatt det vanskelig og kommet seg opp igjen. De skjønte plutselig at det gamle og vonde ikke er verdt å tenke på. At de måtte se framover og fokusere på det positive. Lurer på om det var så lett for dem som det høres ut som. 
Livet er en forunderlig greie. Som ett fingeravtrykk, ingen er helt like uansett hvem man snakker med. 
Regner med at jeg kommer fram til trinnet solstrålene treffer om ikke lenge 🙂 Det er ikke så altfor høyt opp dit, tror jeg da. 
Men nå skal jeg holde meg fast her jeg er, finne senga mi og ikke gjøre noe som helst de neste timene. Bare sove og regner med jeg snorker litt, men bare litt. Akkurat så mye at Bolla (katten) setter seg opp og vekker meg med ett nuss på nesa. Kan nesten høre han si “snu deg litt a, jeg får ikke sove” 🙂 
Natta sove godt og drømme søtt…Ha en fin dag i morgen. Husk: Ta vare på hverandre, se og lytt. Nyt de små ting. Klem 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg