Oslotur og myyyye venting…Riksen…

Hei. Godt å være hjemme etter en laang dag på rikshospitalet 🙂 

Vi ble hentet kl 0615, og fikk en hel maxitaxi for oss selv til Kongsberg 🙂 Helseekspressen går derfra kl 7 og vi rakk det fint. Spennende noen gang det når taxi kommer litt sent. Vi var hjemme her igjen kl 1945. 

Brua på Efteløt. Fint utover vannet på morran 🙂 

Da er vi på helseekspressen og dette er helt vanlig. Vi sovner fort begge to 😀 

Her har vi sitti i nesten hele dag. Hadde time til innleggelse kl 10. Skulle på aksemåling kl 1130 og kirurgen kl 13. Kirurgen skulle komme opp til oss kl 15 for å snakke om bildene. Da kl ble 15 så purret de på han og da fikk de beskjed om at han ikke rakk det…Vi kunne tatt en tidligere buss hjem. Men da måtte vi vente til kl 17. 

Alt så fint ut på bildene og operasjonen blir til uka som planlagt 🙂 


Jeg var stuptrøtt og sovnet litt med en Minion som pute 🙂 Var god å sove på han.

En dag i uka er det bakedag på avdelingen….Jippi den dagen var i dag og vi fikk ferske boller som to av de små pasientene hadde hjulpet til med å bake. Kjempegode var dem. Litt ulik fordeling av rosinene. Noen hadde en hel masse og andre ingen 😀

Kjøpte sånne lodd til hver mens vi satt og ventet på bussen….Jeg valgte to og sønnen to. Jeg vant ingenting, han vant 2 ganger 50 kr 🙂 Vi spiste is og slappet av ute til det kom en liten regnskur.


Denne her landet ved siden av oss med en gang den så vi satte oss…..Spurte så pent “har dere no spiselig til meg der”, men det hadde vi ikke. Så da gikk den bort til ett annet bord der det satt noen 🙂

Også blir jeg småirritert på mennesker. Hva er greia med å overse ett stort skilt der det står at det ikke er lov til å røyke ved inngangen. Og kart over hele området og veien til der det er lov til å røyke……

Skjerp dere a folk….

Det ligger sneiper overalt…er det så slitsomt å gå de skrittene til der de har lov til å stå. Forstår meg ikke på folk. 

Satt en mann på benken ved siden av oss, rett ved dette skiltet…Han tente pipa, røyken dro rett mot oss. Sønnen sa høyt at han ikke forsto hvorfor de må røyke der. Og at det er ekkelt å puste inn noe som har vært inne i en annens kropp. Det er sikkert partikler med røyken ut fra den kroppen og det puster vi inn. Kom ingen reaksjon fra mannen.

Taxi sto og ventet da vi kom til Kongsberg. Noen ganger er det skummelt. Ikke alle sjåfører forstår de skiltene med tall på. 90 i 70 sona er helt greit det. Og å kjøre forbi en masse biler på en gang før en bakketopp…

“Vi kom da hjem” sa sønnen da vi satt trygt i sofaen her 😀 

Sovna fra hele kjøringa jeg, tittet opp når jeg følte det gikk litt fort og sjekket farta 🙂 

Sambo gikk og kjøpte gatekjøkkenmat til middag og vi har spist og kost oss. 

Også dro andre sønnen til Drammen og kjøpte ny pc og ladeledning for meg i dag 🙂 Jeg er verdens heldigste. Pc jeg har blir glovarm og det er skummelt å la den stå på. Livredd for brann. 


Nå skal jeg ikke gjøre noen ting mer i dag. Bare innstalere det som skal innstaleres på nye pc. I morgen er en ny dag, da skal jeg gjøre alt jeg ikke har fått gjort i dag…

Første jeg skal gjøre er å farge håret. Det er alltid spennende 🙂 

Ønsker deg en fortsatt fin kveld og en god natt 🙂 

Klemmer fra meg <3 

 

6 kommentarer
    1. Torunn: Det er sant 🙂 Jeg er nesten for hjemmekjær jeg, og vil helst være bare her 🙂 Godt det er helg ja.
      Natta sove godt og drømme søtt 🙂

    2. Ane Benedicte: Nei, jeg er i hvertfall ikke skapt for det 😀 Blir så trøtt a gitt. Helga blir nok fin. Det er meldt fin vær så da kan vi drive på litt ute i hagen 🙂
      Kos deg du å i helga.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg