Ain`t no asshole gonna make me feel….

Hei igjen 🙂

Her hos oss er været litt kaldere og gråere i dag.

Jeg venter på regn så naturen får vasket seg litt etter vinteren og den føler seg litt bedre så den spirer og gror til glede for oss mennesker og dyr som lever i den 🙂

Minne fra Hvittingfoss. Savner plassen.

Det er noen ord i en sang som kommer ut om noen dager av Cooper Alan på tiktok…

Ain`t no asshole gonna make me feel like hell to day…

Disse ordene traff meg rett i hjertet.

Ikke for at jeg er så mye ute i verden og møter på mange assholes…Tror ikke jeg har møtt så mange av de i mitt liv.

Men det er en av dem som alltid er med meg…som jeg aldri slipper unna.

Hu her…

Mitt livs asshole…

Hun smiler og jeg liker henne.

For det meste er jeg veldig glad hun er i livet mitt og for at jeg blir mer og mer kjent med henne.

Men hun er også den verste jeg har i mitt liv.

Hun kritiserer mye av det jeg tenker. Blander seg inn i tankene og starter diskusjoner om alt mulig.

En forferdelig slitsom person.

Hun tar alltid hensyn til alle andre rundt seg.

Tenker alltid konsekvenser av alt jeg sier og gjør.

Sier sånne ting som…

Du kan ikke si sånn…hvordan vil den føle seg da…

Du kan ikke gjøre sånn…tenk om de andre får en lei følelse av det.

Du kan ikke gå ut blant andre folk…tenk om noen misliker at du er der og føler seg dårlig av det…

Jeg bryr meg ikke noe om å bli sett og hørt. Jeg storkoser meg med å møte folk og snakke med dem.

Men så lenge det er en mikroskopisk sjanse for at en person der ute i verden kan få en dårlig følelse av hva jeg tenker, føler, sier og gjør. Så mener hun at jeg ikke skal gjøre det jeg holder på å gjøre.

Hun kaster seg inn i tankene og følelsene før de i det hele tatt er blitt til ord og handlinger.

Er det mulig.

Jeg jobber med å sette henne på plass.

Har begynt å si henne i mot når hun starter med se lange talene sine om hva jeg kan og ikke kan tenke og føle.

Jeg har begynt å krangle med henne og si at

jeg har lov til å tenke som jeg gjør…

Jeg har lov til å føle som jeg gjør.

Det skader ingen.

Og i hvert fall ikke meg selv.

Det er alt du i alle år ikke har tillatt meg å tenke og føle som har skadet meg sier jeg til henne.

Det er du som har gjort meg redd for å være meg.

Som har stengt meg inne i deg og holdt meg fast.

Så nå tar du deg sammen.

Jeg tror du har gjort det fordi du har trodd du beskyttet meg.

Beskyttet meg mot mobbing, urettferdighet, sorg og smerte…

Og jeg takker deg for det <3

Men nå er det på tide og slippe litt opp på armene du holder så hardt rundt meg 🙂

Jeg klarer meg.

Jeg er blitt 57 år og jeg er sterkere enn jeg har vært.

Jeg er trygg.

Jeg vil gjerne jobbe sammen med deg.

Jobbe for å rydde opp i gamle tanker og følelser som er blitt fortrengt. Alt vi ikke trenger holde på må slippes ut så det blir plass til fremtiden.

Jeg er så takknemlig for at du er du Hanne og for at du har beskyttet meg i alle disse årene 🙂

Men nå må du slippe litt taket.

Livet er en topptur.

Det er uendelig langt opp.

Men jeg føler jeg nærmer meg og jeg føler jeg jobber mer på lag med meg selv etter hvert som toppen blir mer og mer synlig 🙂

Så selv om du føler du er ditt eget asshole som gir deg selv helvete de fleste dager.

Lytt til ditt andre jeg og begynn og diskuter/krangle med den.

Det den sier kan høres helt riktig ut når du bare hører ordene og kjenner følelsen i det de drar forbi.

Gi deg selv litt tid hver dag og lytt til ordene og kjenn godt på følelsen.

Etter hvert vil du kanskje høre og kjenne at de er jo ikke riktige for deg.

Mitt asshole har beskyttet meg.

For deg betyr det kanskje noe annet.

Rett ryggen og begynn og si i fra til deg selv at du ikke godtar det lenger.

Du har lov til å tenke og føle som du vil.

Det skader ingen.

Du har all rett i verden til å være deg…akkurat som du er.

Ikke for alle andre.

Men for deg selv.

Takk for at du er du og for at du leste <3

Så selv om du er den verste personen jeg har i livet mitt Hanne 🙂

Så er jeg utrolig glad for at du er der. Og for at du har beskyttet meg på den måten du trodde var best den tiden du har gjort det.

Takk for alle diskusjoner, samtaler og krangler.

Gleder meg til å gå videre fremover sammen med deg og ikke stengt inne i deg 🙂

Med dette ønsker jeg deg som leste dette alt godt videre denne uka 🙂

Ta godt vare på deg selv.

Husk på at det du lar deg selv gjøre mot deg selv også har konsekvenser for deg.

Ikke bare det du sier og gjør ute blant andre mennesker.

Sett deg selv på plass og stå opp i mot deg selv 🙂

Takk igjen <3

Klem fra Hanne <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg