HJEMME IGJEN FRA RIKSEN…

God morgen og god Lørdag 🙂

I går hadde jeg besøk utenfor vinduet på sykehuset igjen 🙂

Satt og ventet på helseekspressen. Det ble litt mye stress for Knut i går. Han følte han ikke fikk den informasjonen han trengte av sykepleieren. Og han fikk andre beskjeder nå enn da han var der i Desember. Det ble litt feil for oss siden det er akkurat samme operasjonen begge to. Rart det skal være så forskjellig hva man skal gjøre bare fordi det er forskjellige mennesker som skal lære bort.

I Desember fikk vi taxi hjem og hadde forberedt oss på 1 time reise. Operasjonssåret går fra hofta og ned på låret så det er ikke så behagelig når noe kommer borti. I stedet fikk vi beskjed om at vi måtte ta helseks. Det vil si en buss og taxitur på 3 timer…

Da vi satt og ventet ble han plutselig hvit i ansiktet, veldig kvalm og holdt på å besvime…Vi fikk trillet ut og han drakk vann. Det roet seg litt. Var redd vi måtte ta en tur opp på avd. igjen 🙂

Da vi kom på bussen fikk han sitte bak i ett sete han kunne løfte opp beina i og legge ryggen bakover…Da roet det seg ned, han slappet av og sov hele veien 🙂 Han ene (tror han heter Tore) som jobber på bussen ordnet så vi fikk taxi fra Drammen. Da ble det ca 1 time kortere reisevei….Tusen takk til helseekspressen og de som jobber på den…De er utrolig hyggelige og hjelpsomme mennsesker. Ikke bare denne gangen, men hver gang vi har vært med 🙂

I natt hadde han nesten 39 i feber. Ringte Riksen og skulle gi en paraseth, etter en time var han nede i litt over 37.

Så var det Lørdag morgen og vi er har fått sovet i våre egne senger og hatt en stille og rolig natt 🙂 Var oppe ved 7 tiden og hjalp Knut ned trappa. Doen er nede og rommet hans oppe. Han trenger hjelp med å holde benet når han aker seg på rompa opp og ned. Da han kom på toppen igjen måtte andre sønnen hjelpe til, for han stoler mer på han enn meg der 😀

Ikke lenge til vi kan begynne spise salat nå 🙂 Det blir godt.

Fikk en rosebukett av Ole da jeg kom hjem i går <3

Var så koselig å komme hjem i går kveld. Begge kattene var ute og kom løpende mot meg og ville kose…Jeg var nok savnet 🙂

Nå hører jeg krykkene oppe, får gå og høre om han trenger hjelp med noe 🙂

Ha en fin dag i dag….nyt den 🙂

Samle noen gode minner du kan ta med deg videre.

Klemmer fra meg <3

1. Ikke mye hyggelig når man får forskjellige beskjeder om hva man skal gjøre..men godt at det ser ut til å ordne seg. Kan tenke meg det var deilig å komme hjem, ja 🙂 Ha en riktig god dag, da 🙂

2. Helene: Nei det ble litt stressende for han. Hadde forberedt seg på alt han skulle gjøre etter operasjonen utifra det han lærte sist. Også ble det ikke sånn.
      Samkjøring mellom fysioterapautene hadde vært fint, så de lærer bort det samme i forhold til opptrening.
      Jeg sier han får gjøre det han føler er rett for seg og det som ikke gjør vondt. Tror det er det beste 🙂
      Kjenner jeg setter veldig pris på stillheten her etter noen dager på sykehus. Det er utrolig hvor mange forskjellige og høye lyder det er der 🙂
      Ha en strålende dag, kos deg.

3. Thomas Frydenberg: 🙂 Ja det skjer litt her. Men det blir vel bedre om 6 uker når sønnen kan begynne å trå på benet igjen 🙂
      Livet skal vel ikke være lett…Har hørt eller lest det en gang 😀
      Ha en fin kveld du å 🙂

4. Ei_heks: Tusen takk 🙂 Det blir godt når han kan tråkke forsiktig på benet igjen om 6 uker. Prøver det ja. Får tenke litt på det nå når det er ferie. Må tilbake til legen på Mandag for nye blodprøver. Hadde forhøyede ting og tang i blodet som sier at det er en infeksjon.