Den mest bråkete og fredeligste plassen å være…..

God Søndag til deg fra meg 🙂 

Dette er den mest bråkete, skvaldrete og samtidig den mest fredelige plassen jeg vet om 🙂 

Andedammen i Kongsberg. 

Det finnes ikke noe koseligere enn å sitte der og høre på skravlinga til alle fuglene. Høre plaskingen når de bader seg. Se elegansen når de kommer flygende og lander i dammen. 

Og når du sitter der med brød i hånda og anda sitter rett foran deg og ser med bedende øyne på brødbiten. Og nesten hopper opp i fanget for å få tak i den…Da er det godt å være til 🙂 


Disse bildene er fra i fjor.

Håper dagen din har vært bra så langt og at du har noe å gjøre de neste timene 🙂 Trenger ikke fylle de med så mye. Bare finne på litt så de ikke går så sakte 🙂 Gå en tur bort i vinduet eller døra og kikk ut litt. Hva ser du? Hva er det første du legger merke til? Ta ett bilde hvis du har mobil/kamera med. 

Hvis det du orker er å sitte/ligge og tenke. Prøv å skrive ned det du tenker. Tanker forandrer seg ofte når de blir bokstaver som settes sammen til setninger eller de blir sagt høyt. Kanskje ser/hører du en løsning da 🙂 

Sett på lyset. Noen av dere har kanskje glemt det i dag 🙂 Det er fort gjort. Er man lei seg og det er mørkt, så blir ofte følelsene mørkere å. Det kan hjelpe å skru på ett lite lys. 

Litt er bedre enn ingenting 🙂 

Føler du deg ensom så skriv en kommentar til meg eller til andre blogger du leser. Da får du kansje svar og du kan svare igjen. Mulig ensomheten ikke føles så stor da 🙂 

Også skal du vite at du er mye verdt selv om det ikke føles sånn. Noen er glad i deg og vil deg det beste. Ta i mot den hjelpen du kan få. Ikke lukk øynene for hånden som strekkes ut mot deg. Ta til deg smilet noen ga deg i dag. Blomsten naturen viste deg. Stryket på kinnet som vinden ga deg. Kvitteret fuglen som fløy forbi ga deg. Åpne hjertet ditt bittelitt og ta i mot alle de små tingene 🙂 

Ta godt vare på deg selv og vit at du ikke er alene. Hadde jeg trodd at jeg var alene om å føle det jeg skriver om i bloggen så hadde jeg aldri lagt det ut. Men jeg vet vi er mange som føler ensomhet, tomhet, redsel og utmattethet mye av tiden…

Når du har alle disse følelsene så tenk på at vi er i hvertfall to som har det sånn 🙂 Og kanskje du kan bruke noe av det jeg skriver til å gjøre dagen litt bedre. Det skal ikke så mye til noen ganger har jeg lært meg 🙂 

Klemmer fra Hanne <3 

 

7 kommentarer

Siste innlegg