Bli med på en morgentur rundt huset…

Heihei og god morgen 🙂 

Så koselig at du vil være med Tigeren og meg en runde rundt huset 🙂 Kanskje det er skjedd noe nytt siden sist. Det er det fine med våren, det skjer noe nesten hver dag. 

Brennesle er en vond men fin plante. Greier ikke se på den som ugress. Se de fine fargene 🙂 


Blomster og “ugress” side om side i bedet. 


Tigern er med på tur 🙂 Godt å kvesse klørne på furua. 

Gledesfargen fant jeg i søppelhaugen bak uthuset i dag i en gammel falmet kost 🙂 

Disse to venter sammen med meg på barnebarna. Vi håper de kommer en tur i sommer 🙂 


Mange fine små nye skudd på nesten alle planter. Det er godt å se og kjenne den kalde vårlufta

Så var vi der vi startet og Tigeren er ferdig med å gå tur 🙂 Kan ikke skjønne det er viktigere å ta bilde enn å forte seg med å åpne døra 😀 

Den vanlige frokosten er spist og veden knitrer i ovnen. 

Det ser ut til å bli en fin dag i dag å 🙂 

Jeg har sagt at det beste med ferier er å skru av alle vekkeklokker og ikke planlegge noe…Men nå da jeg gikk rundt ute her så planla jeg litt….for hele familien 🙂 Litt usikker på om de liker det men jeg vet de blir med på det….sånn bittelitt frivillig under bittelitt tvang 😀 

Vårrydding i hele hagen og rundt. 

Fyttirakkern så mye søppel og skrot det ligger overalt. Det er ikke bare vårt. Ulempen med å bo rett ved vei i nærheten av butikker er at det meste (føles som alt) som blir slengt fra seg eller blåser ut av søppeldunker har havnet i gården hos oss. Godt vi er 4 som kan ta i ett tak i løpet av påska 🙂 

Har du noen planer for påska? 

Jeg har aldri feiret påske noe særlig tror jeg. Mora mi pynter, men jeg har aldri gjort det. Vet jeg har noen kyllinger ett sted her, men usikker på hvor. Hvis jeg finner de så skal de få komme frem i år 🙂 Jeg har en påskeduk. Den sydde Knut på skolen til meg for 2-3 år siden tror jeg det var. Fikk den i ett påskeegg unga hadde kjøpt til meg sammen med litt andre ting. Mitt aller første påskeegg <3 Duken er så fin at den får ligge fremme hele tiden 🙂 

For mange år siden da de to eldste var små så var vi i kirken noen påsker og på påskefrokost etterpå. For meg med angst så husker jeg ikke så mye av det. Det var koselig, og den stressende følelsen jeg hadde da kan jeg kjenne nå når jeg tenker på det.  

Nei jeg er veldig dårlig på sånne feringer. Jula er grei, den må man liksom følge med på, går ikke an å overse den 🙂 Men påska har dratt forbi uten at jeg har vært helt med på den. 

Da jeg var ung så var det sikkert mer feiring. Jeg var/er kristen, sang i kor og var med i ungdomsforrening. Jeg er sikker på at det ble feiret på en eller annen måte da. At vi var ute og sang eller på andre ting. Men det er helt borte. Og på Bjerkely (folkehøyskolen) regner jeg med det skjedde noe i forbindelese med høytiden. Vi måtte vel reise hjem, men det var nok noen forberedelser før vi dro. 

En tradisjon jeg alltid har hatt er å gjemme påskeegg til ungene på påskeaften, ute eller inne. Formen og været bestemmer litt hvor det blir. 

Vi får prøve å starte nye tradisjoner nå når livet har snudd og det er mer glede i det igjen 🙂 Må tenke litt på det og se hva vi finner på. 

Hva slags tradisjoner har du? 

Nå må du ha en riktig god dag i dag 🙂 Prøv å ta deg en tur ut og knipse noen bilder du å. Kanskje du finner gledesfargen din 🙂 

Ta vare på deg selv og kikk etter de små tingene. Det kan være de som gir størst mening og de største forandringene. 

Klemmer fra meg <3 
 

4 kommentarer
    1. Det er jo synd du ikke husker Påsken da du var mindre, faren deres fant alltid på et eller annet da, og dere fikk små påskeegg. Tror ikke søstra di husker det heller. Klem <3

    2. mor: Det er merkelig at alt er glemt. Men, det kan jo hende minnene kommer tilbake en gang 🙂
      Nei hun sa hun ikke husker så mye hun heller. Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg