Matpause på legekontorer, da ble det en liten tur…

 

God dag til deg 🙂 

I dag lå gledesfagen og geipet til meg ute på plenen her 😀 Må jo bli i godt humør da. 


Måtte bort på legekontoret og hente henvisning til taxi og fysio for Knut. Det var matpause så da gikk vi en tur videre bortover veien mens vi ventet 🙂 Er så heldig å ha mange veier å velge i her vi bor. Så det trenger ikke bli kjedelig å gå tur. 

Hadde med meg sunnheten selv med sneipen i munnviken 😀 


Det blir mye natur og trær. Spesielt Bjørka. Veldig glad i den 🙂 

Det er så mye skjønnhet i naturen. Det er fred og ro…Stillhet og nærhet. 


Kjenner smerten og gråten i treet  når jeg ser sånt. Vet ikke om det er vondt for dem..Men jeg føler det 🙂 Får lyst til å operere det bort, plastre og bandasjere. 






Skulle vært lyd på bildet. Sildrende vann er beroligende. Høre bruset i en bekk. Trenger ikke se den, bare høre at den er der. Tenk gleden den gir til alt rundt seg. 




Sånne veier skulle alle hatt å gå på. Det gir fred i sjelen, og ro i hjertet. 

Har du sett noe så vakkert 🙂 

Tilbake på legekontoret og virkeligheten igjen 🙂 

Fikk papirene og Rune stakk opp på skolen med ett for meg. Det var godt å slippe gå dit også. Heldige meg 🙂 

I dag er formen tilbake og så lenge jeg tar det med ro og ikke tror jeg skal greie alt på en gang, på en dag. Så går det så fint atte. Det bare tar tid for hodet å forstå at man ikke er den samme man var for noen år siden. 

Det er forskjellige grunner til at det blir som det blir. For meg er det mye psykisk påkjenning de siste årene, og fibromyalgi som en lege fant ut. Jeg tror vel på at jeg har det. Men jeg tror mer på at det psykiske er så vage greier og vanskelig å forstå seg på. At hjernen lager fysiske plager rundt om i kroppen fordi det er lettere for oss å forstå og forklare. 

For å fikse det ene så må man fikse det andre. Det er ikke enten psykisk eller fysisk i mange tilfeller. 

Litt grått og vind her i dag så nå tente jeg i ovnen. Godt og se flammene og høre det knitrer mens ovnen varmer seg opp. 

Ta godt vare på deg selv i dag og se etter din gledesfarge 🙂 

Greier du ikke ta deg en tur ut så bare åpne døra eller vinduet. Lukk øynene og kjenn luften som stryker deg over ansiktet 🙂 Gå tilbake til det du gjorde og vær stolt av at du gjorde det. Det kan virke lite for noen…..Men det var stort for deg, og den følelsen har du lov til å kjenne på og glede deg over. 

Ha en fortsatt fin dag i dag og samle gode minner. 

Klemmer fra Hanne <3 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg