En lang dag i Oslo…

I dag kom taxi og hentet oss kl 6. Har vært mye våken i natt, sikkert stresset for dagen i dag. Det er bare sånn det er, helt naturlig 🙂 Vi får taxi herfra til Kongberg sykehus, også går helseekspressen derfra til Riksen. Kjempebra tilbud. Går 4 ruter om dagen, men vi får alltid time så vi må ta den som går kl 7. 

Musikk og lydbok på ørene er bra. 


Våken ennå. Ser på veggen bak at vi ikke har startet ennå 🙂 


Der var vi kommet oss ut fra sykehusområdet og ut på veien mot Mjøndalen…Og begge to sover godt 😀 

Poff så er vi fremme i Oslo. Husker jeg var litt våken da vi var på Drammen sykehus og på Radiumen…Kikket litt opp innimellom, må ha litt kontroll. Tenk om de bestemmer seg for å kjøre ett annet sted 😀 

På vei inn til røntgen og 12 ukers kontroll etter operasjonen. Veldig spent på hva legen vil si. Var fremme kl 9 og hadde ikke time på røntgen før kl 1030. 

Så da ble det tid til en god frokost. Bruker alltid spise det når vi kommer frem. Har hatt med matpakke eller kjøpt noe enkelt. I dag slo vi litt på stortromma og kjøpte rekesmørbrød til meg og karbonadesmørbrød til Knut. Og en liten greie til dessert. Tror jeg vet hva det er men er usikker. Kjentes ut som kransekake med en sjokoladekrem inni og sjokolade på toppen….


Knut er inne på røntgen. Var så koselig å møte legen jeg hadde da jeg bodde på Aurskog der å. Ble overrasket over at hun kjente meg igjen 🙂 Jeg var helt blank på hva hun het og måtte ringe mor og spørre…Huff…:D 


Vi gikk rett ned til ortopedisk poliklinikk og tenkte vi skulle sitte der og vente en time….Det kan jo hende vi kommer inn litt tidligere sa jeg….Ja men ikke en hel time før svarte Knut….Vi satte oss ned på venteværelset….Også hørte vi…Knut….Jammen meg så hadde ikke legen sett vi kom da han kom fra lunsj. Også tok han oss inn med en gang……en hel time før tiden 🙂 

Alt er kjempebra etter operasjonen. Ingen begrensninger lenger, annet enn at han må kjenne litt etter når det gjør vondt. Musklene fra hofta og til under kneet er stramme ennå. Og det kommer til å ta en del lenger tid før alt i kneet har stabilisert seg. Men, nå blir det bare bedre 🙂 

Han skal bestille neste operasjon i Juni. da er han så frisk som han er nå ca når 10. kl starter…Det er en stor lettelse. Håper det blir da så han blir ferdig fort. Og frisk i bena 🙂 

Så var det 2 timer venting på bussen tilbake til Drammen sykehus. 

Kunst som henger i taket på venterommet til helseekspressen..Bildet ble visst liggende. Jeg forstår ikke helt den type kunst, men den er sikkert fin for de som gjør det 😀 

Tilbake på bussen igjen. Greide holde oss våkne til Drammen 😀 

Vente 1 time på taxi i Drammen. Det blir mye venting. Flaks at jeg er så innmari god på det….not 😀 Har veldig god tålmodighet, men ikke når det gjelder venting. Da kan jeg bli litt lei.

Hanekleiva fra Drammen og hjem..Utsikt utover Sande. Var innom der og slapp av ei eldre dame som ikke helt visste hvor hun skulle. Bare vent sa jeg til Knut. Det er ikke så mange årene til så har du ansvaret for ei sånn ei. Husk du er yngste sønnen vettu, du skal ta deg av mora di. 😀 Han mente jeg ikke kom til å bli sånn…Eller han håper kanskje 😀 

Må jo fortelle at taxi sjåføren vi hadde i dag tidlig ble litt sjokkert. Han har kjørt oss mange ganger før og er en ordentlig koselig fyr. Jeg fortalte at jeg har 4 barn og 2 barnebarn…

Har du barnebarn? Det forsto han ikke. Jeg så ikke så gammel ut. Jeg er 50 sa jeg…Nei det skjønte han ikke 😀 Jeg så ikke så gammel ut….Jeej, han liker jeg gitt 😀 😀 

Nå skal vi spise. Lite mat i skiva til frokost, litt nøtter og en is. 

Ha en fortsatt fin Fredagskveld. Ta vare på deg selv. Og du som skal ut, vær forsiktig. Ikke si eller gjør noe du vil angre på etterpå 🙂 

Klemmer fra meg <3 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg