Frokost til ikke frokostlystne barn…og voksne :)

God morgen og god Fredag 🙂 

Ett tips til de som har barn som ikke er så glad i frokost før de skal på skolen. Jeg har en som ikke orket spise før han kom hjem fra skolen om dagen. Det er ikke bra. Så fikk jeg tips om dette. Enkelt å lage og raskt å spise, også smaker det veldig godt 🙂 

Omelett..

Jeg bruker to egg, pisker litt, har i bittelitt melk. Vet ikke om det er nødvendig, men jeg gjør det 🙂 


Før jeg begynner å piske sammen så setter jeg på plata. En liten kjelde med en liten klatt smør i. ca en halv tskjed. Krydderet jeg bruker er to forskjellige kyllingkrydder, bittelitt salt, sitronpepper, hvitløkspepper og gurkemeie. Men det må jo krydres etter smak 🙂 Gurkemeie har jeg hørt og lest er veldig bra for muskler og skjellett. Minste min sliter veldig med det så jeg håper det kan hjelpe litt på smerter og styrke litt 🙂 

Så har jeg røra i denne kjelen, setter på lokket og lar den stå til omeletten treffer lokket. Plata her går fra 1 til 6 tror jeg det er . Jeg har den på 2. Mens den står og blir ferdig så kan du gjøre andre ting 🙂 

Når den er ferdig tar jeg av lokket og den synker fint sammen 🙂 

Så kan Knut spise og få i seg god næring før han går på skolen. Etter vi begynte med det så greier han også å få i seg ei skive i matpausa på skolen. 

Det tar ca 15-20 min så er den ferdig. Enkel og god 🙂 Fin til mellommåltid og kvelds å denne. 

Ønsker deg en riktig fin dag. Nå kommer sola her, jippi 🙂 Ikke så varmt inne så får vel tenne i ovnen snart. Ta godt vare på deg selv i dag og samle på gode minner du kan ta frem en dag det kanskje er litt mørkt og trist 🙂

Husk….Noen er glad for at du er akkurat den du er. 

Klemmer fra Hanne <3 
 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg