Jeg greide det….Bjerkely 30 års jubileum.

BJERKELY 30 ÅRS JUBILEUM 24.05.14.

Tenk jeg greide å reise. Fikk nesten en grunn til ikke å dra kvelden i forveien…FLOM…Men så ringte jeg til Lisbeth og hun overtalte meg til å bli med. Vi skulle kjøre så langt vi kom. Hvis det blei for skummelt med vann i veien så skulle vi snu…Da var det greit. 

Vi dro 830 fra Setskog. Var smarte og fulgte godt med på omkjøringsskilt da vi kom i nærheten av Kongsvinger. Kjørte og kjørte, bare skog på alle kanter, ikke en bil og ikke ett hus. Ingen av oss husket veien så øde og lang. Men så var det jo omkjøring. Tanken var nesten tom for diesel, og panikken begynte å snike seg på. Så fant vi ett skilt….7 til Kongsvinger. Enda mer skog og ikke så mye mer enn det. Så kom vi endelig til bensinstasjon og sivilisasjon 🙂 Da hadde vi kjørt over en time i ring og var tilbake i Kongsvinger 🙂 

Teite fareforflomvarselskiltpiler…..

Vi fylte diesel og starter på nytt igjen. Nå overså vi alle orange skilt med svart pil på og kjørte der vi mente vi skulle kjøre. Og jammen vi kom fram, uten noe som minnet som flom i veien. Var bare regnet som var ubehagelig noen steder, vi så nesten ikke veien for bare regn.  

Hadde en kjempekoselig biltur sammen med Lisbeth som jeg ikke har sett siden 05-06. Og noen utrolig fine timer sammen med noen av de jeg gikk sammen med på Bjerkely for 30 år siden. Alle var lik seg selv og ingen så eldre ut. Det er rart hvordan tiden har stått stille da vi var tilbake der igjen 🙂 3 lærere og vaktmesteren var der å. Tror vi var nesten 20 damer og en mann fra kullet vårt. 

—————————————————————————————————-

Måtte ha en liten pause etter lang kjøring i ring. Da måtte mobilen fram og jeg fikk tatt noen bilder. Var koselig der ved vannet. 


Endelig her vi her. Der er internatet mitt med rommet mitt 🙂 1èrn. 

Skulle ta bilde av logoen som hang på veggen i gymsalen, men det glemte jeg vettu. Synes den er så fin.

Stua på 1èrn. Ommøblert siden vi gikk der, men samme følelsen da jeg gikk inn i rommet. Det satt vi mange ganger i vinduet og så over til gutteinternatet 🙂 


Gangen min i andre etg. Var helt stille der, men kunne høre lydene av stemmer, musikk og annet da jeg sto der 🙂 

Også rommet mitt. Delte rom med Linda da jeg gikk her. Fikk høre nå at vi hadde visst satt opp vinduet på vidt gap fordi vi ville bli syke. Det var visst vinter og iskaldt ute. Kan ikke huske hvorfor vi gjorde det, men vi hadde nok en veldig god grunn tenker jeg 😀 Også husker jeg ordenslappene etter inspeksjon. De var ikke noe å skryte av, hverken ang rydding eller lufting 🙂 

Anbefaler alle å gå ett år på folkehøyskole. Bjerkely var mitt beste år, etter 30 år så bobler fortsatt gleden og følelsen av nesten bare gode ting rundt i hjertet og magen når jeg tenker på det. Luktene, lydene og atmosfæren. Tilhørigheten, vennskapene. 

Er så glad jeg dro. Og nå gruer jeg ikke for Bergensturen om noen timer heller, kroppen er helt rolig og jeg gleder meg til å se jentene mine igjen. Når jeg kommer hjem derfra så tror jeg Stian kommer hjem en tur. Da er livet fullkomment. Også håper jeg at det blir sånn at jeg får ha alle 4 barn og 2 barnebarn hos meg en uke i sommer, samtidig 🙂 Da kan jeg leve på det til neste sommer. 

Ønsker dere alle en fortsatt fin dag. Nå får jeg begynne å pakke litt. Er alltid ute i siste liten med sånt 🙂 

Ta godt vare på deg selv og nyt dagen og de små ting som skjer. Ta vare på gode minner. 

Klem fra Hanne. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg