Vinteren er kommet…

Har gått en tur med Kjersti i dag tidlig. Var bare rundt 5 minus, men det kjentes kaldere ut. Da er det godt å komme inn og legge ved i ovnen da 🙂 Krype opp i sofaen og få igjen varmen. 

Dette er Kjersti 🙂 Tenkte jeg skulle vise hvem hun er siden det står “gått tur med Kjersti” nesten hver dag 🙂 En veldig god dame å prate med om alt og å gå turer med. En av englene i livet mitt 🙂 


Dette bilde tok jeg hjem fra Mjøndalen en kveld. Skyene ligger så fint på himmelen. 

Denne stakars lilja hadde vi satt ned i kjelleren så den kunne sove gjennom vinteren sammen med 3 løker til i potta. Tenkte den skulle hvile og komme opp igjen når sola begynner og varme og den blir satt ut på plenen igjen. Men neida…Denne her hadde andre planer. Så den kom opp nå med fin knupp 🙂 Så da fikk den komme opp på stua igjen da. De 3 andre ligger og sover under jorda. Håper de kommer igjen når det blir vår. 

Nå har jeg 3 orkideer med blomster og noen som står med knupper. Det er en nydelig blomst og jeg føler meg heldig som kan se på dem hver dag og glede meg over knuppene som spretter ut 🙂 


I dag ser det sånn ut ute her. Det er fint med snø, hadde den ikke vært så kald og glatt 🙂 Håper det skal komme flere fugler for å få mat også nå når snøen har kommet. Litt forskjellige fugler. Kjøttmeisen og Blåmeisen har vært her hele tiden. Ønsker meg Dompap og litt andre fugler. Mora og søstra mi har masse Dompapper og mammer, jeg er så misunnelig 😀 

Det snør tett i dag, er så fint ute nå. Er helt greit at det snør når jeg vet vi slipper slite med å måke den bort igjen rundt huset 🙂 Er en snill mann som heter Trygve, og han har traktor. I fjor stoppet han da vi var ute å måket og sa at dette kunne vi ikke drive med. Også kjørte han bort snøen i hele gården her 🙂 Han kan gjøre det i år å. Han er nok også en engel som blei sendt til oss 🙂 

Er ikke så værst å være katt heller når man kan ligge tørt og “varmt” i eget hus hvis man må være ute en stund 🙂 

En stor takk til deg som titter innom her og kanskje leser litt 🙂 

Ønsker deg en fortsatt fin Onsdag i snøen. Gå forsiktig på glatta, ta på brodder. Det er ikke dumt. 

Klem. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg