Gode opplevelser på morran…

Denne oppdaga jeg i går kveld. Stor fin knupp på kaktusen min 🙂 Lykke, det har jeg venta på i flere år. Gleder meg til den springer ut og blir fin blomst. 

Gått en tur med Kjersti i dag å. Det er så koselig å gå og skravle om alt og ingenting, og ta bilder. Det skjer så mye fint og er så mange fine farger i naturen nå om høsten. Den beste årstiden synes jeg. 

Etter turen stakk jeg innom legen for å høre om jeg kunne få målt blodtrykket en dag. Trøtt og sliten hele tiden. Svimmel og småkvalm. Skulle sitte ned litt og plutselig var blodtrykket målt og man var tappet for blod 🙂 Så da er det bare og vente da på svaret.

Det er jo ikke normalt å være mer trøtt når man våkner enn når man la seg. Og det er ikke normalt at det første man tenker når man står opp er “når får jeg mulighet til å legge meg og sove litt igjen”. Har lest det at man ligger til lading om natta. Laderen min er ødelagt den, hvor får jeg kjøpt ny 🙂 

Også blir jeg sur, forferdelig sur. På meg sjøl. Husmorjobben skulle jeg vært oppsagt fra for lenge siden. Orker jo ikke gjøre noen ting. Alt tar grusomt lang tid. Bruker hele dagen på den minste lille ting som skal gjøres. Bare det å tenke på at jeg må gå i fryseren og ta opp noe til middag er slitsomt, også må jeg tenke på å lage middagen i tillegg. Da stopper det. Det er jo ikke rettferdig. Gutta er på skolen hele dagen og samboeren på jobb. De fortjener å komme hjem til ferdig middag og ryddig/reint hus. Jeg er jo bare hjemme hele dagen..

Guri så sint jeg blir når jeg tenker på det. At det går an å være så slapp, uten grunn føles det som. Det er jo ingenting som stresser meg, ingenting som gjør meg sliten. Ikke er jeg sjuk. Kanskje det er den berømte veggen folk snakker om. Tenker heller det er kjellergulvet jeg. Kjennes ut som om jeg har bomma på første trappetrinn og ramla ned trinn for trinn. Og der ligger jeg på murgulvet, egentlig ikke skada i det hele tatt. Men det er umulig å reise seg og gå opp trappa igjen. 

Så jeg håper svaret på prøvene er at det er en bitteliten feil på systemet. At det er noe som kan fikses med en liten vidunderpille, hvis sånne finnes 🙂 

Nå skal jeg ha meg ei brødskive og ett glass melk. Så skal jeg prøve og få hengt opp de klærne som har liggi våte i dunken en stund nå. Ta opp middag fra fryseren og ta oppvaske som har stått en stund den å…Som sagt…god husmor skal jeg ikke skryte på meg at jeg er 🙂 Når jeg får gjort det så skal jeg strekke meg på sofaen og sove litt. 

Ha en fortsatt fin dag i dag. 

2 kommentarer
    1. Hei tombola: Takk for det 🙂 Er stort sett fornøyd med det meste. Men noen ganger må man blåse ut litt 🙂 Det som har vært av dagen til nå har vært fin den. Og det regner jeg med resten blir å. Ha en fortsatt fin dag i dag du å 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg