Så var hverdagen tilbake…

Hallo og god Mandag morgen 🙂 

Første skoledag og hverdagen er tilbake….Det er godt det. Elsker tiden om morgenen mens jeg lager omelett og smører matpakka til sønnen. Si hade og ønske en fin dag…Når han drar går jeg ut og tar noen bilder. Det skjer forandringer i naturen fra dag til dag nå å om høsten. Hjerteglede <3 

Så kan jeg gå inn. Smøre meg ei skive/knekkebrød og sette meg rolig ned og ikke gjøre noen ting…Bare nyte alenetiden 🙂 Kjenne høstlufta smyge seg inn gjennom verandadøra som står litt på gløtt. 

Sukk…

Tenk å ha det så godt 😀 

Første skoledag, taxi var fikset for en stund siden. Vi var oppe i god tid og satt og ventet fra kvart på 8….Klokka ble 8 og ingen taxi kom…Hmm. Ringte sentralen. Men de hadde ikke skolekjøring lenger, det var i fjor de hadde den…Så da måtte jeg ringe Viken for å høre hva som skjedde. 

Der var det bare svarer og beskjed om at jeg var nr 1 i køen…Da de endelig svarte så måtte jeg settes over til ei annen ei og var igjen nr 1 i køen….:) 

Gadd ikke det så ringte skolen i stedet. 

Rektor skulle undersøke og en lærer ringte tilbake nesten med en gang. Taxi var bestillt så det skulle vært i orden. Helt greit med litt tull sånn til å begynne med…Men det holder med første uka. Blir det mer etter det så….grrr 😀 

Læreren var snill og kom og hentet han med en gang. Rakk nesten å være der når første time startet 8.10, bare litt for sein 🙂 Er godt at det ikke er vår skyld at han kommer for sent. 

Får ringe sentralen senere i dag bare for å få bekreftet at alt er i orden og at de vet hvor de skal hente 🙂 

Nå skal jeg spise knekkebrødet mitt og høre litt lydbok….Er på bok nr 5 av Sønnavind serien. 

Ønsker deg en fin Mandag og håper du får fint vær og får gjort noen “har lyst til å gjøre ting” innimellom alle “må gjøre tingene” 😀 

Klemmer fra Hanne <3 

4 kommentarer
    1. suttung: Ja. Fikk tlf fra skolen nå. Det var blitt noe feil i systemet hos taxiene.
      Men det ble ikke noe problem. En lærer kjører han hjem igjen også 🙂
      Regner med at det er i orden til i morgen.

    2. Huff da..ja ikke noe kos når det blir på den måten..men godt at du koser deg med mårra-sysler, i alle fall..savner litt tiden da guttungen enda gikk på skole..sukk..hehe =)

    3. Helene: Den tiden forsvinner så fort. Plutselig har de flyttet ut og man har bare seg selv. Da er det godt å tenke tilbake på gode minner fra tidlige morgener og “mas” om at de må bli ferdig 🙂

      Ha en fin dag i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg