Hverdagsglede…og takk til folket her jeg bor…

God morgen og god Onsdag 🙂 

Blitt inspirert av Ei_heks sine innlegg som heter hverdagsglede. Hennes gleder kan du lese om her . 🙂 

Min hverdagsglede er Hvittingfoss….

Jeg har bodd mange steder de siste 30 årene. Men her er første stedet jeg virkelig føler meg hjemme 🙂 Det kan jo ha noe med at mora mi har vokst opp her å. At ringen på en måte er blitt hel. Jeg er tilbake der oldemor og oldefar bodde og mor er født. 

Var hos optikeren i dag og tok synstest, både vanlig og den ekstra med bilde. Alt var bare bra. Var blitt litt mer nærsynt bare, så blir nye briller. Fikk de jeg har nå i 2011 da jeg tok synstest sist. Så det er på tide og bytte ut litt 🙂


Tenkte på det med hverdagsgleden da jeg kom hjem derfra…På hvor heldig vi er som bor akkurat her vi bor nå. På at vi har fått bodd i dette huset så lenge. Vi leier og da kan det bli mye flytting. Det meste vi har bodd på ett sted er 3 år. Her har vi fått bo siden 2010, i 7 år 🙂 Det er lykke. 

I løpet av de siste 28 årene har jeg flyttet 13 ganger.

Da er det godt å endelig føle seg hjemme 🙂 

Derfor fikk jeg lyst til å si TUSEN TAKK til folket her i Hvittingfoss. 

Nå kjenner jeg jo ikke så mange av dere, og det er ikke sikkert noen av dere er her og leser. Men hvis en er det så håper jeg “bygdeskravla” går og flere får den takken de fortjener 🙂 

Takk til dere som jobber på legekontoret her. Dere er utrolig flinke og gode å snakke med. Både for liten og stor. Vi her hos oss føler oss veldig godt tatt vare på 🙂 

Takk til dere hos optikeren….Det er ikke så ofte jeg er innom. Men dere er alltid blide, hilser og smiler både i butikken og utenfor. 

Takk til dere på tannlegekontoret. Jeg har så skrekken for dere at jeg har ikke turt sette meg i stolen deres. Men da vi flyttet hit hadde yngste sønnen en forferdelig tannlegeskrekk. Dere tok dere god tid og med mye tilvenning uten at det ble gjort noe så ble skrekken kurert 🙂 

Takk til dere som jobber i butikkene. Spesielt Spar som vi bruker mest. Dere er blide og hyggelige. Smiler og hilser 🙂 Lurer man på noe så får man alltid hjelp…

Takk til dere på apoteket…Alltid hjelp å få hvis man lurer på noe. 

Takk til elevene på skolen…Selv om yngste sønnen har hatt mye problemer med bena og mye fravær. Så har han aldri sagt noe om at han blir mobbet eller utestengt…

Det er viktig å få ett smil og hei når man kommer inn ett sted, det gjør man alltid her….Jeg føler i hvertfall at jeg gjør det 🙂 

Så…

Det var min hverdagsglede som jeg tenkte på i dag og som gjør at jeg føler meg veldig heldig..

Ønsker deg en fortsatt fin Onsdag. Ta vare på deg selv og tenk over hva som gir deg glede 🙂 

Klemmer fra meg <3 
 

6 kommentarer
    1. Ja det er rart at det er der du føler deg hjemme for du bodde jo mange år i Aurskog så det må ha noe med di lange røttene, som du sier ringen er sluttet. Jeg synes jo det er morsomt, for egentlig har det vært tilfeldig at du havnet der 😄💝

    2. For et koselig innlegg..håper mange av sambygdingene dine leser det =) Hverdagsglede er såååå viktig =) Ha en nydelig kveld =))

    3. Helene: Tusen takk 🙂 Ja det er veldig viktig å greie se og kjenne på det som gjør en glad. Små ting, ting man forventer skal være sånn og som er lette å overse.

      Ha en fortsatt god kveld du å.

    4. Tusen takk. Hyggelig at jeg kunne være til inspirasjon. <3
      Måtte le litt for på impuls klikket jeg på linken. Der var det ingen Hverdagsglede. Derimot den siste bloggen min Sladrehank! DET er ingen glede å lese. Med mindre du er enig med meg da! 😉
      Måtte faktisk sjekke og fant ut at jeg har skrevet 16 Hverdagsglede-blogger. Tror nok det kommer en til i dag! 🙂

    5. Ei_heks: Du skriver så bra at jeg fikk lyst til å tagge deg så andre kan lese også 🙂 Så at det ikke er en glede som kommer når man trykker på linken….Men tenkte at da leiter de etter gledene dine og leser flere innlegg 🙂 Trigge nysgjerrigheten til folk 😀
      Jeg er enig med deg i det du sier ja…
      Koselig å lese om gledene dine 🙂
      Kos deg videre i kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg