Noen ganger er det noe i øynene….

God morgen, håper du har hatt en rolig natt 🙂 

Våknet kl 6, en time før vekkeklokka. Fikk litt tid til å gjøre de vanlige tingene som aviser, face, insta og spill. Og når det blir så god tid så får man også tid til å tenke litt 🙂

Tanken som kom i dag har jeg hatt flere ganger det siste året. Helst når samboer sier noe positivt om meg som person. Sikkert tenkt det før å, men ikke registrert den helt. 

Du har sikkert opplevd å møte en person eller flere som du absolutt ikke greier få taket på. Som du kjenner at her er det noe som skurrer. Det kan være en arbeidskollega, en medelev eller en person du møter i løpet av dagen. En person du må forholde deg til, men som du ikke har noe ønske om å ha i livet ditt. 

Det er greit å snakke med personen og ha litt kontakt i løpet av dagen. Men det er ikke en person du har noe ønske om å tilbringe fritiden din med. Eller snakke om personlige ting med. 

Bare sånt….”hvordan var været hos deg i dag” snakk 🙂 

Du merker at veldig mange liker personen. Den er blid og pratsom. Hjelper til der det trengs og det er egentlig ikke noe galt med den, hverken utenpå eller inni. Det er bare noe i øynene som du ikke greier sette fingeren på og forstå. Noe som skremmer deg og som gir deg en grøssende følelse. 

“Øynene er sjelens speil” har jeg hørt. 

Noen ganger ser man i øynene til noen og kjenner man må slå blikket ned. Det er noe der som sender ett piskeslag og man føler smerten. 

Noen ganger kan den personen være deg selv. 

En person du vet du må ha ett forhold til, men du vil ikke ha den inn i livet ditt. Du sender deg selv piskeslag hver gang du ser deg i speilen. Du unngår å se i speilet. Det er en helt grei person. En ikkeperson. En du ikke vil bruke energi på. 

Det er ett hav av avstand mellom den personen du ser i speilet og den personen andre sier de ser. Du forstår ikke andre og blir nesten litt sint når de sier de liker deg. Du vet ikke hva det er, men det er noe i øynene. Noe du ikke kan sette fingeren på og forstå..

Du ser sjelen som speiler seg og det skremmer deg…


Mitt dagens møte med sjelen min…..Min ikkeperson…

Må si, at dette er ikke noe jeg plages med eller tenker på hele tiden. Men tanken slår meg en gang i blant og jeg lurer på hva sjelen min skjuler.

Ser ut som det blir sol i dag, håper den vil varme litt også 🙂 

Ønsker deg en riktig god dag i dag. 

Se deg rundt og samle noen små minner som du kan ta med deg inn i kvelden. 

Klem fra meg <3 

1 kommentar
    1. Du har ikke lett for å ta imot ros, du tror vel ikke den som roser deg mener det kanskje. Du er jo en veldig omsorgsfull person, og har et blidt og strålende ansikt.. Du kan være streng når det trengs, men rettferdig. Det ser vi jo resultater av med de fire flotte ungene du har oppdratt. Glad i deg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg